New Skool Media ziet winst halveren, maar rekent op Elsevier

25jul 201711:51
  • Media
  • 9756 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • UitgeversZakelijkJournalistiekTijdschriftuitgevers

nieuws Uitgever New Skool Media heeft in het gebroken boekjaar 2015-2016 een nettowinst geboekt van 600.000 euro op een omzet van bijna 35 miljoen euro. Ten opzichte van het jaar daarvoor halveerde de winst en bleef de omzet nagenoeg gelijk. Inmiddels zijn kostenbesparingen doorgevoerd om de dalende losse verkoop op te vangen.

Vakblad FluxEnergie overgenomen door ProMedia Group

25jul 201711:21
  • Media
  • 9613 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TijdschriftenUitgeversJournalistiekInnovatie

nieuws ProMedia Group heeft het vakblad FluxEnergie overgenomen. De uitgeverij van vakbladen in de mobiliteits- en transportsector ziet de titel als belangrijke aanvulling op het eigen portfolio. 'Energie speelt een bepalende rol in de mobiliteits- en transportsector', zegt directeur Joan Blaas. 'FluxEnergie informeert over alle ontwikkelingen op de energiemarkt.'

Vogue extra en vogue met 'Branding Heritage'

25jul 201711:08
  • Food-en-retail
  • 11998 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenMarketing

weblog Vogue, het wereldwijd bekendste merk van de modetijdschriften, zet sterk in op de groeiende marketingtrend van Branding Heritage, het activeren van onze onbewuste positieve herinneringen aan grote merken die zijn opgeslagen in de diepste lagen van ons collectieve geheugen. Niet alleen haalt Vogue de legendarische koningin van de zoete zwijmelpop, Céline Dion, weer uit de kast als een tijdloos wereldmerk waarover de muzikale meningen sterk uiteen blijven lopen.

NU.nl lanceert branded content label

25jul 201710:25
  • Content
  • 7610 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentContent

nieuws Waar je adverteert is minstens zo belangrijk als de boodschap zelf, zo stelt NU.nl. Daarom heeft de nieuwssite een eigen branded content label gelanceerd: NUstudio, het nieuwe b2b-label van de bekende nieuwswebsite.

Persgroep verdiept partnership Stichting Klassieke Concerten

24jul 201721:07
  • Sponsoring
  • 8111 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Kunst & CultuurMuziekPartnershipMediaContentDagbladuitgevers

nieuws Dit jaar wordt het commerciële partnership uitgebreid tussen De Persgroep en Stichting Klassieke Concerten Nederland (SKCN). De culturele match met de Volkskrant, Trouw en Het Parool werd al eerder gevonden. Dit najaar zal ADR (AD en de regiotitels) toegevoegd worden als onderdeel van de partnership. Hiermee wordt klassieke muziek nog toegankelijker gemaakt voor een breder publiek.

Eerste Zomergasten trekt ruim half miljoen kijkers

24jul 201712:10
  • Media
  • 8229 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TelevisieKijkcijfersBereik

nieuws Bij de start van VPRO-programma Zomergasten is altijd de vraag: welke gast wordt de absolute publiekstrekker? De eerste aflevering van dit seizoen, met schrijver en microbioloog Rosanne Hertzberger, trok zondag 509.000 kijkers. Dat is meer dan de opening van vorig jaar (Dyab Abou Jahjah, 484.000 kijkers), maar beduidend minder dan de bijna 800.000 kijkers voor de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb in 2015.

JCDecaux weigert anti-islam-reclame van Wilders

24jul 201710:58
  • Media
  • 9659 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PromotieOutdoorPolitiekReclame

nieuws Outdoor-exploitant JCDecaux heeft een beledigende campagne van politieke partij PVV geweigerd te plaatsen in het straatbeeld van Amsterdam. Het gaat om vermeend islamofobe slogans als 'De islam is een gevaar voor onze westerse samenleving' en 'Wie islam zaait, zal sharia oogsten'. PVV-leider Geert Wilders spreekt over censuur, maar lijkt de algemene voorwaarden van JCDecaux niet te hebben gelezen.

Tour de France tot 2023 live bij Eurosport

24jul 201709:13
  • Media
  • 11133 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaRechtenTelevisieSport

nieuws De Tour de France is ook de komende zes jaar bij Eurosport te zien. Door de nieuwe deal is ’s werelds grootste wielerwedstrijd in 38 Europese landen via de sportzender te volgen. In Nederland en België geldt gedeeltelijke exclusiviteit: Eurosport blijft hier tot en met 2023 de enige zender waar wielerfans álle Tour-etappes van start tot en met finish live kunnen bekijken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk