Mercurs introduceert nieuwe awards

19jul 201714:02
  • Media
  • 6115 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Awards

nieuws Mercurs geeft dit jaar ook een award voor het Magazinemerk van het Jaar en beloont de Mercur Cover van het Jaar (terug van weggeweest). De Mercur voor het magazinemerk is een samenvoeging van Mercurs Magazine en Mediamerk van het Jaar. Een logische stap volgens de organisatie, omdat je geen enkel magazine meer kunt beoordelen zonder de 360-graden visie. Het magazine met de meest originele, creatieve en onderscheidende cover wordt op 14 december 2017 bekroond samen met alle andere Mercurs.

Abovo Media trekt vier specialisten aan voor Digital Brixx

19jul 201710:48
  • Media
  • 8175 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • StrategieMediabureauPersonalia

nieuws Digital Brixx, onderdeel van Abovo Media heeft vier nieuwe specialisten aangetrokken: Michael Luttik, Daan Vrijsen, Rob de Boer en Sjoerd Wijtzes. Er zijn ruim 120 mensen werkzaam bij Abovo Media waaronder 40 online mediaspecialisten.

TMG verkoopt Keesing Media aan Ergon

19jul 201700:06
  • Media
  • 8973 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • UitgeefstrategieContentUitgeversVerkoop

nieuws Telegraaf Media Groep verkoopt dochterbedrijf Keesing Media Group grotendeels aan Ergon Capital Partners. Zelf houdt TMG een belang van 30%. De overeengekomen waardering van heel Keesing bedraagt 150 miljoen euro. De transactie is onder voorbehoud van goedkeuring van TMG-aandeelhouders en het advies van de medezeggenschapsraden, dat beide in de komende twee maanden wordt verwacht.

Record marktaandeel Radio 538, Radio 2 nieuwe nummer 2

18jul 201714:12
  • Media
  • 7634 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • LuistercijfersRadio

nieuws Het is natuurlijk geweldig als je marktleider bent. Maar het is zo mogelijk nog geweldiger als je als marktleider een record marktaandeel neerzet. Radio 538 doet het. Het marktaandeel van Radio 538 in de periode MeiJun17 was 13,1 procent, dat is 0,9 procentpunt meer dan in MeiJun16, een stijging van 7 procent.

Ziggo neergesabeld op social door valse start GoT seizoen 7

18jul 201712:19
  • Media
  • 7288 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Televisie

nieuws Ziggo had het gisteren even knap lastig. De eerste aflevering van het nieuwe seizoen 7 van de ongekend populaire serie Game of Thrones zou om 21.00 uur klaarstaan voor de 1 miljoen nerveus wachtende kijkers en abonnees van Ziggo Films&Series L en XL. Maar wat er ook kwam, geen GoT. Om 23.00 uur kwam het verlossende antwoord van Ziggo dat de aflevering klaarstond. Maar toen was de shaming and blaming op social media al twee uur bezig.(Fotocredits: Ziggo)

Onesize creëert visual identity serie The Strain

18jul 201711:19
  • Design
  • 8330 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

nieuws De in design in motion gespecialiseerde creative studio Onesize zet met de ontwikkeling van de visual identity voor de serie The Strain van FX Networks hun Amerikaanse expansie voort. The Strain is een Amerikaanse horrorserie over vampieren die tekeergaan in New York, gebaseerd op het gelijknamige boek van Guillermo del Toro en Chuck Hogan. Het laatste seizoen ging 16 juli in première.

Tina viert 50-jarig bestaan met musical

18jul 201709:04
  • Media
  • 6245 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaDoelgroepTijdschriften

nieuws Sanoma-tijdschrift Tina viert dit jaar haar vijftigste verjaardag. Het blad is in de loop der jaren steeds met haar tijd meegegaan, maar de boodschap blijft hetzelfde, evenals de lezeres. Om het jubileum te vieren komt het merk dit jaar met een grote theaterproductie: Tina de Musical.

Lokale omroepen lobbyen voor extra miljoenen

18jul 201700:10
  • Media
  • 5679 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekRadioPolitiekTelevisie

nieuws De Stichting Nederlandse Lokale Publieke Omroepen (NLPO) en de Organisatie van Lokale Omroepen in Nederland (OLON) roepen iedereen die de lokale omroep een warm hart toedraagt op om een petitie te ondertekenen voor extra financiering. Bedoeling is om deze petitie direct na het zomerreces aan te bieden aan de mediawoordvoerders in de Tweede Kamer om de vraag naar additionele financiering kracht bij te zetten.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk