[Kijkcijfers] 2,1 miljoen mensen zien Nederlands voetbalvrouwen winnen van Noorwegen

17jul 201712:00
  • Media
  • 9165 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • BereikVoetbalKijkcijfersTelevisie

nieuws Vrouwenvoetbal is al jarenlang de sterkst groeiende sport in Nederland en nu is er in Nederland de EK Voetbal voor vrouwen. De openingswedstrijd in Utrecht brak natuurlijk alle kijkcijferrecords voor vrouwenvoetbal.

[Nielsen] Mediawaarde top 20 foodmerken onderzocht: Coca-Cola scoort hoogst via paid, owned en earned media

17jul 201711:31
  • Food-en-retail
  • 26079 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodBereikOnderzoek

nieuws Van de top 20 foodmerken in Nederland realiseert iets meer dan de helft de meeste mediawaarde via paid media. Via owned en vooral earned media weten veel merken de totale mediawaarde echter flink op te schroeven. Van alle Foodmerken genereert Coca-Cola de hoogste earned, owned en paid mediawaarde. Alleen RedBull kan, mede dankzij Max Verstappen, concurreren met Coca-Cola op earned media. Knorr weet een opvallend hoge PR-waarde te genereren met de eigen kanalen.

Wim Noordzij start eerste marketingbureau voor eSports

17jul 201708:48
  • Sponsoring
  • 8038 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Online gamingVideoMediaEntertainmentNieuwkomers

nieuws Nederland is een marketingbureau rijker dat zich specifiek richt op eSports. Gamers First is opgericht door Wim Noordzij en Joost Roset. Het bureau richt zich op gamers, eSporters en millennials. Gamers First gaat uit van de community's en bundelt eSports-concepten en mediaformats.

Winnaars 24Kitchen Food Truck Awards bekend

14jul 201716:01
  • Food-en-retail
  • 20252 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AwardsFood

nieuws De afgelopen maanden hebben kijkers van culi-zender 24Kitchen massaal de genomineerden van de 24Kitchen Food Truck Awards geproefd op diverse foodfestivals van Nederland. Zij verkozen uiteindelijk de winnaar. 'Het was een spannende strijd, maar inmiddels zijn alle stemmen geteld en de winnaars bekend... Gefeliciteerd Roll or Bowl!', meldt 24Kitchen nu. Een nadere kennismaking en er was ook nog de vakjuryprijs... voor Hete Bliksem.

Erkende Verhuizers kiezen voor M2Media

14jul 201714:36
  • Bureaus
  • 19601 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PitchesCampagnes

nieuws De Organisatie voor Erkende Verhuizers, met circa 240 aangesloten verhuisbedrijven, heeft na een bureau-oriëntatie gekozen om haar marketing, media en creatie onder te brengen bij M2Media. Het bureau heeft een nieuwe positionering & strategie voor de brancheorganisatie ontwikkeld.

[Interview] Elwin Gastelaars over programmatic video advertising

14jul 201713:59
  • Media
  • 17880 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • Big dataOnline advertisingInterview

nieuws SpotX lanceerde onlangs Audience Lock, waarbij data-uitwisseling versleuteld wordt en zo voldoet aan de nieuwe, strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming. Het is een van de manieren hoe SpotX bijblijft in de constant veranderende wereld van programmatic. MarketingTribune spreekt met Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux en Nordics.

Jacqueline Kolman zendermanager SBS6

14jul 201712:47
  • Media
  • 17283 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Televisie

nieuws Jacqueline Kolman start op 7 augustus als zendermanager van SBS6. In deze functie is zij verantwoordelijk voor onder meer de programmering en programma’s van SBS6, de op twee na grootste tv-zender van Nederland. Zij volgt hiermee Karin de Groot op, die binnen SBS Broadcasting de stap heeft gemaakt naar Directeur Televisie.

Jaarcijfers NRC: omzet daalt 5,1%, winst groeit 6,6%

14jul 201711:30
  • Media
  • 17931 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladenNieuwsmediaDagbladuitgevers

nieuws NRC Media publiceert het jaarverslag over 2016. De betaalde verkoop van NRC Handelsblad en nrc.next steeg, het aantal leesminuten op de site nrc.nl maakte een grote sprong voorwaarts en de zaterdagverkoop van de papieren krant deed het uitstekend. NRC bereikte daardoor in 2016 meer mensen dan het jaar daarvoor.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk