Auto-therapeut Erwin Wijman (De Geluksmachine): 'Wat!?! Dafne Schippers in een Porsche Macan?'

14jul 201711:27
  • Sponsoring
  • 37363 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EndorsementBrandingInterviewMerken

nieuws Huh? De frêle Dafne Schippers in een overmaatse Porsche? Filemon Wesselink in een Skoda? Mark Ronson (wie?) in een Lexus? En wedden dat Johnny de Mol dacht dat Kia een merk magnetrons of wasdrogers was. De endorsements en sponsordeals tussen BN’ers en automerken halen je links en rechts in. Maar passen deze mensen wel bij deze auto? MarketingTribune vroeg het aan autotherapeut Erwin Wijman, die deze maand de autobijbel 'De geluksmachine' publiceerde. 'Er is geen vrouw die een Skoda koopt.'

Zomer = 538, Radio = 538

14jul 201710:05
  • Media
  • 4708 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CampagnesRadio

nieuws 538 lanceert deze week de nieuwe crossmediacampagne waarin Zomer = 538, Radio = 538 centraal staat. De campagne wordt de komende weken on air, online, op tv en outdoor en via social media uitgerold. Armin van Buuren heeft een rol in de nieuwe brandfilm en stelt speciaal hiervoor zijn nieuwe track ‘Sunny Days’ beschikbaar.

Hema kiest voor OMD

14jul 201709:10
  • Bureaus
  • 4748 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantMediastrategiePitches

nieuws Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Hema OMD geselecteerd als haar nieuwe Internationale mediapartner. Hiermee vertrekt Hema na acht jaar bij Initiative. De focus voor Hema ligt de komende jaren op groei, waarbij het revitaliseren van de Benelux, internationale expansie en groei in e-commerce centraal staan.

Warner Bros start kookshow met Dumpert

13jul 201711:18
  • Food-en-retail
  • 10990 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • CommunicatieFoodContent

nieuws Televisieproducent Warner Bros en videoplatform Dumpert hebben in juni 2017 een overeenkomst gesloten om gezamenlijk video-formats te ontwikkelen. Het eerste resultaat van deze samenwerking is de nieuwe serie DumpertEten. In deze kookshow neemt cameraman Nick Toet op geheel eigen wijze de kijkers mee op een culinaire reis. De serie ging vorige week in première en werd op Dumpert en YouTube al ruim 600.000 keer bekeken.

BlowUp Media lanceert The Collective in Nederland

13jul 201710:10
  • Media
  • 9853 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • InnovatiePromotieReclameOutdoor

nieuws BlowUp Media lanceert The Collective, een nieuw netwerk van grootformaat digitale schermen op iconische locaties in Nederland. Het premium netwerk heeft een bereik van 1,5 miljoen passanten per week. Iedere locatie is een echte landmark, in grote steden als Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven. 'Perfect voor de creativiteit van A-merken met ruimte voor impact, interactie en baanbrekende content.'

Mediaxplain verfijnt OOH-campagne met live vliegdata

13jul 201709:20
  • Bureaus
  • 9464 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediabureauBig dataReclameOutdoor

nieuws Mediaxplain bedt iets nieuws met Programmatic Digital Out of Home: real-time media inkopen op basis van specifieke vluchtgegevens. Voor een opdrachtgever die zich deze zomer op de internationale toerist richt, ontwikkelde het mediabureau een doeltreffende mediastrategie. Hierbij komen reizigers uit datageselecteerde high-potential landen op Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport via schermen bij de bagageband direct in contact met de boodschap van de adverteerder.

[exclusief] Dumpert: 'Onze content is sympathiek'

12jul 201712:30
  • Content
  • 8867 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • MakersDoelgroepStrategieSocial MediaContent

nieuws Dumpert, 'de allercoolste filmpjesportal van Nederland', komt niet altijd even positief in het nieuws. Zo ontstond er in mei dit jaar een advertentieboycot vanwege een seksistische video-rubriek op de website. Evengoed zijn de cijfers van Dumpert indrukwekkend te noemen, met een maandelijks bereik van 2,2 miljoen mensen en ruim 1,7 miljoen likes op de Facebook-pagina. Milan Boot, zelfbenoemd 'Eindbaas' van de website, zal toch iets goed doen. In een exclusief interview met MT bespreekt hij de werkwijze, het succes en de ophef rondom de veelbesproken website.

Sanoma versterkt advertentienetwerk met IEX en Spil Games

12jul 201710:43
  • Media
  • 10296 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaSalesReclameOnline

nieuws Sanoma breidt zijn advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de oplossingen die Sanoma biedt met betrekking tot de verkoop van digitale advertentieruimte. Daarnaast gaat IEX een content-samenwerking aan met NU.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk