3 Voorbeelden van slimme Brand Partnerships

16aug 201710:30
  • Online
  • 7426 x gelezen
  • Link
  • Josine Pelleboer
  • BrandingPartnership

weblog Er wordt veel geschreven over de ontwikkelingen van digitale marketing, mobile first, content strategieën, de inzet van influencers, YouTube, SEO, SEA. Maar er wordt weinig gesproken over de kracht van brand partnerships. Zonde, want in de hevig concurrende en veranderende marketingwereld zijn brand partnerships erg interessante om op te vallen tussen het advertising geweld. Bijvoorbeeld om je merkimago te veranderen, spontane vraag te creëren door vernieuwing of exclusiviteit, awareness of bereik te genereren of kosten te reduceren. Kortom hoogste tijd om een blogserie te wijden aan brand partnerships.

Gaykrant maakt comeback

16aug 201710:15
  • Media
  • 6898 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaWebsiteTijdschriftenDoelgroep

nieuws Ondernemers Hans Prummel en Richard Otto willen het merk Gaykrant nieuw leven inblazen. De Gaykrant was sinds 1980 een maandblad voor homo's, lesbiennes en biseksuelen. Na het faillissement in 2013 werd het tijdschrift overgenomen maar ging uiteindelijk toch ter ziele. Vanaf vandaag maakt Gaykrant een digitale comeback.

Media kunnen economische vitaliteit binnenstad vergroten

16aug 201709:19
  • Food-en-retail
  • 5785 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ConsumentenWinkelen

nieuws ‘Retail en media kunnen elkaar in de binnensteden heel goed versterken.’ Dat zegt Peter Joziasse, programmamanager van het Retail & Media Event, dat dinsdag 12 september in Hilversum wordt gehouden. Het event maakt deel uit van Dutch Media Week, waarin media in al hun facetten centraal staan voor de professional en het grote publiek.

Veronica verhuist Jupiler League naar zaterdag

16aug 201700:01
  • Media
  • 8192 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikDoelgroepRechtenTelevisieVoetbal

nieuws De samenvattingen van de Jupiler League wedstrijden verhuizen het komende seizoen van vrijdagavond laat naar zaterdag om 18:00 uur. Hiermee wil tv-zender Veronica een breder publiek aanspreken. De wedstrijden zelf zullen wel gewoon op vrijdag gespeeld blijven worden.

Harper's Bazaar zet diversiteit centraal

15aug 201715:50
  • Media
  • 9416 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTijdschriftuitgeversInspiratieTijdschriften

nieuws Het septembernummer van Harper’s Bazaar staat helemaal in het teken van wat de redactie 'het urgentste maatschappelijke thema van nu' noemt: diversiteit. 'De modewereld lijkt eindelijk te snappen dat het tonen van louter jonge, dunne, witte cisgendermodellen in piepkleine kleren niet meer van nu is. Vandaar dat ook Bazaar verscheidenheid viert door de nieuwe najaarsmode te laten tonen door modellen in alle soorten, leeftijden, huidkleuren en maten.'

Nederlands Film Festival lanceert indringende merkcampagne 'Je weet niet wat je ziet'

15aug 201715:41
  • Bureaus
  • 11380 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BioscoopBrandingCampagnesFilmCommercials

nieuws Het Nederlands Film Festival (NFF), dat dit jaar plaatsvindt van 20 t/m 29 september in Utrecht, heeft vandaag zijn nieuwe campagne gelanceerd. Hiervoor slaat de organisatie de handen ineen met het nieuwe bureau Hong Kong Amsterdam dat de campagne ‘Je weet niet wat je ziet’ ontwikkelde. Voor de campagne is samengewerkt met regisseur Madja Amin en fotograaf Sophie Hemels van Cake Film & Photography.

Nederland krijgt eigen Minecraft Magazine

15aug 201710:37
  • Media
  • 7534 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentOnline gamingGamificationTijdschriften

nieuws Meis & Maas, uitgeverij van veel kinderboeken en -tijdschriften, kondigt de lancering aan van het eerste Minecraft Magazine. Het tijdschrift verschijnt op 24 augustus 2017. De uitgeverij belooft een 'vernieuwende uitvoering en exclusieve inhoud om de grootste en meest creatieve community ter wereld te vieren.'

PSH Media Sales sluit deal met VBT

15aug 201710:13
  • Media
  • 7854 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • SalesReclameTijdschriftenPrint

nieuws PSH Media Sales neemt vanaf deze maand ConsulTand mee in zijn advertentieportfolio. Het blad van de Vlaamse Beroepsvereniging Tandartsen (VBT) richt zich op iedereen uit Vlaanderen die beroepshalve betrokken is bij de tandheelkunde.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk