BNNVARA start strategische samenwerking met FreedomLab

12okt 201710:38
  • Media
  • 6536 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Televisie

nieuws BNNVARA is een strategische samenwerking met FreedomLab gestart. In het project BNNVARA FreedomLab buigen wetenschappers, innovators en experts zich over de vraag hoe de omroep haar rol als maatschappelijke media-organisatie in een veranderend medialandschap op de lange termijn kan blijven waarmaken.

Talpa Radio, 538 en ALDA starten The Beat

12okt 201710:28
  • Media
  • 5960 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Social MediaVideoRadio

nieuws Talpa Radio, 538 en producent, conceptontwikkelaar en promotor ALDA presenteren The Beat, een online EDM-omgeving die bekende en upcoming dj’s dichter bij hun fans brengt. Vanaf 3 november geeft The Beat kijkers wereldwijd een blik achter de schermen van de danceindustrie via een online serie. In The Beat trakteert een team van influencers, YouTubers en 538-dj’s de fans wekelijks op festivalreports, gigs en unieke content.

Hertog en Marktplaats in finale publieksprijs Radio Advertising Awards

11okt 201710:41
  • Media
  • 9325 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • AwardsReclameRadio

nieuws De radiocommercials van Hertog ijs en Marktplaats zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het tweede kwartaal van 2017. Hiermee zijn zij de eerste twee genomineerden voor de nieuwe publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. De finale is eind juni 2018; tijdens het awards event van het Radio Advies Bureau wordt de publiekswinnaar bekendgemaakt.

Zeperd voor Dove door 'witwas-commercial'

10okt 201711:31
  • Bureaus
  • 12541 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Social mediaCampagnesReclameMerken

nieuws Unilever-merk Dove heeft opnieuw publieke verontwaardiging geoogst met een reclame-campagne. Het cosmeticamerk moest excuses maken voor een inmiddels verwijderd minifilmpje waarin te zien is hoe een donkere vrouw haar shirt uittrekt en verandert in een blanke vrouw.

YoungCapital herschrijft 'bullshit' uit vacature-teksten

10okt 201710:15
  • Bureaus
  • 12061 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentCopywritingHRDoelgroep

nieuws YoungCapital bindt de strijd aan met corporate bullshit in vacatureteksten. De recruitmentspecialist voor jong talent lanceert een nieuwe service: de Vacaturefix. Bedrijven kunnen hun vacature gratis laten herschrijven door een gespecialiseerd team copywriters. Met deze service wil YoungCapital bijdragen aan een 'jeukwoordvrije arbeidsmarkt'.

'Verandermanager' van Buma Stemra ligt nu zelf onder vuur

9okt 201717:50
  • Media
  • 17017 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaMuziekZakelijkContent

nieuws Buma Stemra is altijd een dankbaar onderwerp voor kritiek, maar toch blijkt er ook nu weer ruimte voor een nog feller relletje. Lijdend voorwerp is ditmaal directeur Wim van Limpt, die door de Volkskrant keihard wordt aangepakt vanwege zijn exorbitante onkosten. En dat terwijl hij juist schoon schip wilde maken binnen Buma. Er klinkt ook kritiek op deze karaktermoord, maar dat lijkt een achterhoedegevecht: het merk Buma Stemra is wederom besmeurd.

Gouden Freelancer Award voor multimedia-docu VPRO

9okt 201717:48
  • Media
  • 8285 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioJournalistiekCrossmediaAwards

nieuws Een crossmediale winnaar van een journalistieke vakprijs die wordt gedomineerd door print-producties. De freelance journalisten Maartje Duin, Daan Dekker en Jaasir Linger wonnen vrijdag de Gouden Freelancer Award 2016/'17 voor hun VPRO-multimediaproductie ‘Gliphoeve, een vergeten strijd’, over de integratie van Surinaamse Nederlanders in de jaren zeventig in de Amsterdamse Bijlmermeer.

Actie 3FM vraagt aandacht voor zelfmoord

9okt 201710:16
  • Media
  • 9742 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MaatschappijMuziekCampagnesRadio

nieuws Op dit moment draait NPO 3FM regelmatig de track van Logic, Alessia Cara en Khalid met de bijzondere titel: 1-800-273-8255. Het is het Amerikaanse telefoonnummer van de zelfmoordpreventielijn. In Nederland lopen jaarlijks 500.000 mensen per jaar rond met dit soort gedachten. Het is doodsoorzaak nummer 1 onder de 40 jaar. Met name de jonge doelgroep 15-34 is erg moeilijk te bereiken als het om dit onderwerp gaat.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk