RTL zoekt nieuwe gangmakers (m/v)

10aug 201712:10
  • Media
  • 9985 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MakersNieuwkomersJournalistiekTelevisie

nieuws Commerciële omroep RTL Nederland is deze zomer op zoek naar 'nieuwe, nieuwsgierige Gangmakers met lef en een goeie dosis zelfspot'. De naam 'Gangmakers' verwijst naar het dit voorjaar gestarte online programma met dezelfde naam dat verhalen vertelt achter de muren, merken en mensen van RTL.

Maken we contentmarketing niet onnodig complex?

10aug 201711:16
  • Media
  • 13758 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • StorytellingOnlineContentMarketing

weblog Pickwick wil 'het theemoment betekenisvoller maken'. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken van merken met een ambitieuze contentstrategie. Maken we met dit soort bewoordingen storytelling en contentmarketing niet veel te gewichtig, te technisch en te complex? Waar hebben we het eigenlijk over in de basis?

Arne Mosselman is partner bij Helden Media

10aug 201710:43
  • Media
  • 11855 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalMediaSportmarketingContentTijdschriften

nieuws Arne Mosselman wordt partner bij Helden Media, het mediabedrijf opgericht door Barbara en Frits Barend. Mosselman blijft verantwoordelijk voor strategie en creatie bij Helden Media.

Disney stopt met Netflix

9aug 201710:48
  • Media
  • 5653 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Televisie

nieuws Disney stopt met de verkoop van films aan videobedrijf Netflix en start haar eigen onlinediensten. De lopende overeenkomst met Netflix om films van Disney te streamen wordt, zo meldt fd.nl vandaag, per eind 2019 opgezegd.

VodafoneZiggo-experiment De Tweede Kelder dingt mee naar Europese communicatieprijs

9aug 201710:25
  • Media
  • 8754 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaContentPolitiekVideoOnline

nieuws Het VodafoneZiggo-project De Tweede Kelder is genomineerd voor een Digital Communication Award. Uit meer dan 750 inzendingen vanuit heel Europa zijn de beste campagnes en projecten geselecteerd op het gebied van digitale communicatie. Met De Tweede Kelder gaf VodafoneZiggo studenten en net afgestudeerden de mogelijkheid om een dagelijks televisieprogramma te maken, gericht op de landelijke verkiezingen.

Sander van Veen nieuwe marketingmanager AutoTrack

9aug 201709:51
  • Media
  • 6984 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MarketingOnlineE-commercePersonalia

nieuws Sander van Veen is gestart als Marketing Manager bij AutoTrack.nl, onderdeel van De Persgroep Nederland. Hij wordt verantwoordelijk voor de marketing- en productstrategie van de autoportal en gaat leiding geven aan het marketing en productteam met als belangrijkste doel de doorontwikkeling van de autoportal en daarmee een verdere groei van de klanttevredenheid.

Sanoma stopt met WTF.nl en Naar School

8aug 201712:19
  • Media
  • 12754 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentJournalistiekTijdschriftuitgeversUitgevers

nieuws Sanoma stopt per direct met het magazine Naar School, een spin-off van Ouders van Nu. Het nummer dat nu in de winkels ligt, is het laatste. Stiekem heeft de uitgever ook de stekker getrokken uit 'online tabloid' WTF.nl. Alle content is verdwenen en de url verwijst door naar de sectie Opmerkelijk van NU.nl.

Vogue en Glamour in etalage, maar wel met 'dikste' zomernummer ooit

8aug 201711:15
  • Media
  • 12476 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaTijdschriftuitgeversJournalistiekTijdschriften

nieuws Wie heeft de grootste? Ook in tijdschriftenland speelt deze vraag, zeker waar het de modetijdschriften betreft. Hun septembernummer is doorgaans het dikste van het jaar. Glamour claimt dit jaar zelfs het dikste modenummer ooit. Vogue, eveneens van G+J Media, heeft natuurlijk ook het 'dikste nummer van het jaar' aangekondigd. Over het mogelijk afstoten van beide titel heeft de uitgever het liever even niet.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk