Typisch Twente: nieuwe glossy over Twente

8aug 201710:23
  • Media
  • 6040 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Tijdschriften

nieuws Afgelopen week lanceerde Twente de eerste editie van Typisch Twente: een glossy over alles wat de regio te bieden heeft. Creative agency Lemon Scented Tea ontwikkelde het concept voor het blad als onderdeel van de overkoepelende merkcampagne ‘Tijd zat, in Twente’.

[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS scoren laagste gezamenlijk marktaandeel van dit decennium - opkomst niche-televisie

8aug 201707:45
  • Media
  • 6527 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • KijkcijfersTelevisie

nieuws De ontwikkeling van de kijkcijfers in juli laten verschillende interessante ontwikkelingen zien. Allereerst de daling van de kijktijd. Na de dreun van min 8,3 procent in juni, viel de daling in juli - min 1,9 procent - ronduit mee.

Vloggers flagged

7aug 201718:26
  • Media
  • 10911 x gelezen
  • Link
  • Remco Klöters
  • VloggenBranded content

weblog Authenticiteit, spontaniteit, persoonlijkheid. Zomaar wat termen die onmisbaar zijn voor een succesvolle social influencer. Jongeren zijn uitermate gevoelig voor alle real life avonturen van vloggers als Enzo Knol, Monica Geuze of Rutger Vink. Maar hoe spontaan, authentiek en op eigen meningen gebaseerd zijn hun vlogs eigenlijk?

Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions

7aug 201714:05
  • Media
  • 9797 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BloggenBranded contentTijdschriftenSocial media

nieuws Influencer Solutions is een nieuwe benadering van influencer marketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de merken van Hearst Netherlands centraal staan. Met Influencer Solutions speelt Hearst Netherlands in op de ontwikkelingen in influencer marketing.

Eva Jinek beantwoordt vragen via Facebook Live

7aug 201711:45
  • Online
  • 6881 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • InnovatieInteractieMessenger

nieuws Eva Jinek neemt op dinsdag 8 augustus vanaf 12.30 uur voor even de taken van haar chatbot over en kruipt achter de knoppen om vragen van fans te beantwoorden. Dit is te volgen via Facebook Live. In januari lanceerde Jinek haar nieuwe journalistieke platform en Messenger chatbot. En met succes, het platform trekt elke maand een half miljoen unieke bezoekers.

[Kijkcijfers] 5,4 miljoen mensen kijken naar huldiging Nederlands vrouwenelftal

7aug 201708:45
  • Media
  • 5703 x gelezen
  • Link
  • Bas Vlugt
  • KijkcijfersTelevisieVoetbal

nieuws De belangstelling voor het Nederlands vrouwenelftal heeft duizelingwekkende proporties aangenomen. De 2,9 miljoen mensen die naar de halve finale tegen Engeland keken, waren al een ongekend record maar naar de finale tegen Denemarken liep de teller nog verder op.

[longread] Sander Schimmelpenninck: 'Iedereen heeft een mening over Quote'

4aug 201715:18
  • Content
  • 20559 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaMakersContent

nieuws Sander Schimmelpenninck (33) werkt eigenlijk nog helemaal niet zo lang bij Quote. Na een wat bumpy road als advocaat op de Zuidas en ondernemer in de horeca startte hij in 2013 bij ‘het bijtertje onder de zakenbladen’, waar hij na drie jaar al zijn opwachting maakte als hoofdredacteur. In de afgelopen maanden verscheen Schimmelpenninck regelmatig in de media, opvallend vaker dan zijn voorgangers (met uitzondering van Jort Kelder natuurlijk). Zit daar een bepaalde strategie achter? Ziet hij ‘zijn’ Quote maar ook zichzelf als merk? En hoe is zijn kijk op de journalistiek van dit moment?

[Interview] Jerome Kuijken over adverteren met De Speld

4aug 201712:54
  • Media
  • 18988 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • OnlineOnline advertisingCampagnes

nieuws Onlangs lanceerde het contentbureau van het satirische online platform De Speld zijn eerste commercial, voor biermerk Oedipus. We spreken met Jerome Kuijken, Head of Advertising, over de ambities van De Speld & Partners.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk