Goede persrelaties bouw je op via social media

31jul 201710:45
  • Media
  • 13896 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • MediastrategiePromotiePRCommunicatieJournalistiek

weblog Anno 2017 hoeven we het niet meer te hebben over de impact van het internet. Het Internet of Things en het semantische web zijn inmiddels wel bekend. En toch zijn we, ondanks al die ongekende mogelijkheden, in bepaalde dingen nog vrij ouderwets. Neem bijvoorbeeld de manier waarop we een persrelatie opbouwen. Voor communicatie-professionals is dat cruciaal: een goede relatie maakt of breekt wat jij het merk dat je vertegenwoordigt, te bieden hebt.

Zomergasten: Van der Laan 'verslaat' Rutte en Aboutaleb

31jul 201710:25
  • Media
  • 10567 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikPolitiekKijkcijfersTelevisie

nieuws Eberhard van der Laan is de best bekeken 'Zomergast' in jaren. De Amsterdamse burgemeester trok 974.000 kijkers, meer dan de politici Rutte en Aboutaleb in de afgelopen twee jaar. Dat waren toen de best bekeken afleveringen van het seizoen voor de jaarlijkse zomerserie van de VPRO.

TheBoardRoom categoriseert regisseurs beter

31jul 201710:07
  • Bureaus
  • 16336 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MakersFilmCreatieVideo

nieuws Filmregie- en productiehuis TheBoardRoom lanceert nieuwe categorieën voor zijn regisseurs: beauty en sports. Eerder startte de organisatie een database met gespecialiseerde foodregisseurs. Het filmhuis is de eerste die het bureaus en merken mogelijk maakt om op één plek de juiste filmregisseur te vinden, of het nu gaat om social content of om high-end commercials.

Quote en armoedeglossy Quiet 500 samen in museum

31jul 201709:27
  • Media
  • 9301 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintJournalistiekMaatschappijTijdschriften

nieuws Gebroederlijk liggen ze nu naast elkaar in het museum: de Quote 500 met het traditionele overzicht van allerrijkste Nederlanders geflankeerd door armoedeglossy Quiet 500. Beide tijdschriften geven een beeld over de kloof tussen arm en rijk in een speciale expositie van het Haags Historisch Museum.

Ontslagen bij Blendle vanwege te snelle groei

31jul 201700:23
  • Media
  • 13953 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • UitgeefstrategieVerdienmodellenJournalistiekDigitaalMedia

nieuws Digitale kiosk Blendle heeft negen medewerkers moeten ontslaan. Als verklaring noemt oprichter Alexander Klöpping dat het bedrijf de afgelopen tijd te hard heeft willen groeien. Toch rijst ook de vraag hoe goed het toekomstperspectief is van de journalistieke betaaldienst.

[Rondvraag] Terechte ophef over jongens-campagne SIRE?

28jul 201716:12
  • Bureaus
  • 47888 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieMaatschappijDoelgroepCampagnes

nieuws Er is ophef over de nieuwe SIRE-campagne 'Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?' Altijd goed als een awareness-campagne tot discussie leidt, maar menig commentaar noemt de campagne misplaatst. Er tekenen zich twee kampen af: voorstanders die het terecht vinden dat de feminisering in opvoeding en onderwijs ter discussie wordt gesteld en tegenstanders die de campagne het zoveelste toonbeeld vinden van doorgeslagen seksisme. Wat vindt het reclamevak zelf van de 'jongens-campagne'?

[Interview] Patrick Molleman (OMD) over nieuwe klant Hema

28jul 201711:58
  • Bureaus
  • 26177 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • MediabureauPitchesKlantInterview

nieuws Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Hema OMD geselecteerd als haar nieuwe internationale mediapartner. We spreken met CEO Omnicom Media Group Nederland Patrick Molleman over het warenhuis, de doelstellingen en data als bezit.

Rotterdamse kinderkrant Jong010 wil landelijk uitbreiden

28jul 201710:02
  • Media
  • 19241 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Nieuwsmedia

nieuws Oprichter van Jong010 Angelique van Tilburg en hoofdredacteur Suzanne Huig starten in januari 2018 met het jaarprogramma Je eigen kinderkrant. In dat jaar geven Van Tilburg en Huig aan de hand van 10 modules inzicht in alles dat komt kijken bij het opzetten en leiden van een kinderkrant. Ze vertellen hoe ze van de kinderkrant een succes hebben gemaakt en wat ze doen om dit succes te behouden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk