Dikste ModMod met Anton Corbijn als covermodel
Met de vierde editie van ModMod (vanaf morgen donderdag 14 december in de winkels) overtreft het dit jaar gestarte koffietafelmagazine naar eigen zeggen zichzelf. De feestmaand is de rode draad in deze wederom meer dan een kilo wegende editie.
Green Consumer Study: 'Marketeer moet streven naar wellbeing-for-all'
Dentsu Benelux presenteert de Green Consumer Study die een representatief en diepgaand beeld geeft van de overwegingen van consumenten bij de aanschaf van (duurzame) producten en diensten. Marketingtribune spreekt hierover met Antoine Mes (zie foto hierboven), Social Impact & Sustainability Manager dentsu Benelux.
Concertgebouworkest komt met podcast over componist Bruckner
De eerste podcast die het Koninklijk Concertgebouworkest uitbrengt maakt deel uit van een langlopende campagne die de concertcyclus rondom Bruckner onder de aandacht brengt. De podcast is geproduceerd door Airborne.
Laurens Woldberg nieuwe Managing Director ITV Studios Netherlands
ITV Studios heeft Laurens Woldberg benoemd tot als Managing Director van ITV Studios Netherlands. Woldberg komt van KRO-NCRV, waar hij sinds 2022 Creative Director Fictie en Non-Fictie was.
Publique publiceert eerste magazine over livecommunicatie
Platform Publique, dat nieuws en ontwikkelingen voor en over livecommunicatie brengt, heeft het eerste gedrukte magazine uitgebracht.
Inzenden Esprix vanaf 2 januari 2024
Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans voor het jaar 2023 weer gaan opmaken. Een nieuwe jury staat klaar om alle cases in 13 verschillende categorieën te beoordelen op creatie én resultaat.
[onderzoek] Nederlanders besteden gemiddeld ruim drie uur per dag aan media
Nederlanders besteden buiten het werk om gemiddeld 3 uur en 21 minuten aan media (16%). Hiervan gaat de meeste tijd naar tv, films en series (2:16 uur), gevolgd door online media (0:35 uur), iets lezen of doorbladeren (0:23 uur) en muziek en radio of podcast luisteren (0:07 uur).
Screenforce lanceert TIP-Dashboard
Het TIP-dashboard is bedoeld om tv-data makkelijk toegankelijk te maken. Directe inkopers, mediabureaus en hun klanten kunnen toegang krijgen tot het TIP-dashboard.
Kijktijd lineaire TV neemt af, uitgesteld kijken populairder
In november 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar lineaire televisie over de gehele dag 141 minuten. In november 2022 was dit 151 minuten. Uitgesteld kijken nam fors toe: van 44 minuten per dag in november 2022 tot 82 minuten per dag in november 2023.
Compleet winnaars overzicht Epica 2023 - Mammoth Meatball wint grand prix Innovatie
Tijdens de online ceremonie zijn de Gouden winnaars en de Grand Prix van global creativiteitsprijs Epica bekendgemaakt. Intussen staan ook de Bronzen en Zilveren winnaars live. Nederland deed het opvallend goed. Bekijk hier het volledige overzicht.
Wendy Multimedia ontdekt de wereld samen met By June
Wendy Multimedia, het bedrijf van Wendy van Dijk, gaat met By June (onderdeel van Corendon) vakantiegangers de wereld laten ontdekken ‘vanuit een diepere, betekenisvolle laag’.
Leestrends 2023: financiën, ontspanning en budget koken
De tijdschrift- en krantenapp Readly heeft zijn jaarlijkse rapport over de leestrends in 2023 samengesteld.
DPG Media en Ringier Sports Media Group herlanceren Sportnieuws.nl
DPG Media en Ringier Sports Media Group (RSMG) hebben in Nederland een nieuwe joint venture opgericht om het vernieuwde Sportnieuws.nl in januari 2024 opnieuw te lanceren.
[column] Top 5-TikTok-trends: proostende glazen, glazen thee en tegenvallende etentjes
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
[Marketing the Rainbow #47] Citymarketing: Gay Capital?
Vorige week beschreef ik in De Ideale Reiziger hoe in de toeristenindustrie een enorm volume aan geld omgaat, en dat de LHBT’ers voor een meer dan proportioneel deel daarvan zorgen.
JONGERENICONEN 2024: Van Zero naar Hero
Wat beweegt Digitieners en jong volwassenen in 2024? MarketingTribune presenteert negen verse ‘iconen’ en blikt deze 28ste editie weer vooruit: de snoepwinkel voor iedere trendvorser, marketeer, beleidsmaker, kenniswerker en creatieve merkenbouwer. Verzamel hier je nieuwe insights per thema en anticipeer op extra PK’s, de VUCA wereld, het Dua Lipa-effect en op wat online gebeurt. ‘Gen Z verlangt naar verlichting... en wil rust.’
Kruidvat kerstcampagne: inzamelen voor Armoedefonds
MassiveMusic heeft, in samenwerking met DDB Amsterdam en Eigen Fabrikaat, de muziek gecreëerd voor de Kruidvat kerstcampagne 'Iedereen verdient een mooie kerst'.
[live] Nederland wint Grand Prix bij Epica 2023 - ziehier de reel met alle winnaars
Beoordeeld door 150 internationale vakjournalisten, sorteert creativiteitsprijs 'Epica' sinds 1987 een bijzondere eigen lijst winnaars op basis van creativiteit. De longlist bevat de beste internationale beeldtaal en wint later meestal ook op andere festivals. Laaf je aan prachtig werk en kijk de Gouden casefilms hier terug.
Magna ad-spend forecast: digitale reclame domineert
Digitale reclame blijft in 2024 de Nederlandse markt domineren met een aandeel van 72 % van het totale mediabudget. Voor 2024 wordt een stijging van de Nederlandse advertentie-inkomsten verwacht naar 6,3 miljard euro (6,6 miljard dollar), een groei van 4,9 procent.
EssenceMediacom krijgt account TUI voor heel Europa
Toerismegroep TUI heeft EssenceMediacom gekozen als mediabureau voor heel Europa. Hiervoor werkte TUI samen met media-adviesbureau Aperto. De overgang vindt begin 2024 plaats.
EasyToys en Vandaag Inside presenteren 'Grootste Lul van het Jaar'
EasyToys en Vandaag Inside Live gaan in 2023 voor het eerst op zoek naar de ‘Grootste Lul van het Jaar’. De winnaar wordt op 10 december bekend gemaakt tijdens Vandaag Inside Live in de Ziggo Dome.
Videohelden sluit aan bij Only creative entrepreneurs
Het in videocontent gespecialiseerde bureau Videohelden sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs.
Cultuurclub De Kring zet deur op een kier voor potentiële leden
In een poging het ledenbestand te vergroten en te verjongen start de tot nu toe exclusieve cultuurclub De Kring in Amsterdam een scherpe, met zelfspot doorweven wervingscampagne.
[onderzoek] Top 10 coolste speelgoedmerken volgens 4 tot 14- jarigen
Met het Heerlijk Avondje en Sinterklaas voor de deur, onthult een recent onderzoek van Human8 in samenwerking met Transfer, nieuwe inzichten over de verlanglijstjes van Nederlandse kinderen (4- tot 14-jarigen), de zgn. Generatie Alfa. Wat zijn de coolste speelgoedmerken?
Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de mooiste die we ooit gemaakt hebben'
Martijn de Weerdt is als Marketing Director bij Schoonenberg eindverantwoordelijk voor de marketingstrategie. ‘En natuurlijk de vertaling daarvan naar mooie en impactvolle campagnes. Dat doe ik gelukkig niet alleen, maar samen met mijn team van marketingtoppers.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
Donderdagnacht 30 november vond de Sheltersuit Sleep Out plaats, waarbij werknemers van Dentsu en Out of Home partners één nacht buiten sliepen om geld op te halen voor de Sheltersuit Foundation.
Talpa Network en Beekse Bergen creëren ‘Light Safari’
Bezoekers van Safaripark Beekse Bergen kunnen deze winter een 1,8 kilometer lange wandelsafari, de 'Light Safari', lopen.
Hypr neemt verkoopactiviteiten huis-aan-huiskranten over van DPG Media
Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan Hypr. Hypr neemt verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten over van DPG Media.
Edwin Evers terug op Radio 538
Vanaf 2 februari 2024 keert Edwin Evers terug naar 538 op de vrijdagen tussen 14.00 – 18.00 uur. In 2018 nam hij afscheid van zijn geliefde medium.
[Marketing the Rainbow #46] De ideale reiziger
Toerisme is een van de tien grootste industrieën ter wereld. De omvang van de wereldwijde markt voor vakantiereizen wordt voor dit jaar geschat op meer dan 2.000 miljard dollar en zal naar verwachting in 2030 2.677 miljard bereiken. Van dit volume nemen LHBT-reizigers 13% voor hun rekening, terwijl ze slechts ongeveer 5-10% van de bevolking uitmaken.
Kwartaalcijfers Viaplay opnieuw later
Streamingdienst Viaplay, dat de rechten voor onder meer de Formule 1 en diverse Europese voetbalcompetities in handen heeft, heeft de publicatie van de kwartaalcijfers opnieuw uitgesteld.
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’
Krantenredacties staken voor betere cao
De redacties van onder andere NRC, Volkskrant, Trouw en Nu.nl houden donderdag 30 november 2023 waarschuwingsacties voor een betere cao bij het uitgeverijbedrijf. Tussen 11 en 12 uur worden onder andere nieuwssites niet ververst.
[talentprijs] Inzenden Gouden Zaag 2023 kan tot en met 3 december
Waarschuw de junior teams bij je bureau: de Gouden Zaag voor aanstormend creatief toptalent komt er weer aan! Stuur nu in! Van oudsher dè springplank voor een creatieve carrière in Nederland.
DOSSIER DM Interview Unicef
In deze tijd van hightech digitale marketing, AI, influencermarketing en social media lijkt fieldmarketing een ondergeschoven kindje te zijn. Maar niets blijkt minder waar. Uit het nog te verschijnen DDMA Data Driven Marketing Onderzoek blijkt dat 15% van de onderzochte organisaties fieldmarketing gebruikt. Vooral in de sectoren telecom, energie, loterijen en goede doelen is dit een geliefd kanaal.
Lidl naar Alfred
Na een half jaar pitchen kiest retailketen Lidl voor bureau Alfred. Bureau Dept vist achter het net. De pitch werd eerder stilgelegd na het vertrek van marketeer Jorieke de Vries bij Lidl.
Sinterklaascadeau stelt vaak teleur
Maar liefst 25 procent van de Nederlanders heeft weleens een sinterklaas- of kerstcadeau ongebruikt weggegooid. Dat blijkt uit een onderzoek van de Magazine Media Associatie (MMA) onder 1.017 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard.
Xite start Connected TV advertentienetwerk
Het Nederlandse muziekvideoplatform Xite breidt haar advertentiebereik uit met de toevoeging van onder andere Vevo, Spinnin' Records en Qwest TV aan het netwerk.
[column] Merken moeten streven naar good growth
We kunnen er niet omheen. Ons huidige consumptiegedrag staat terecht ter discussie. Het moet anders, minder. Is er, binnen deze nieuwe context, een relevante rol voor merken in de zogenoemde ‘post-growth’ maatschappij?
[column] Top 5-TikTok-trends: verkiezingen, big spenders en oudjes on trend
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing