TMG ziet reclame-omzet in print met 27% dalen

28jul 201708:33
  • Media
  • 14780 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladuitgeversNieuwsmedia

nieuws Telegraaf Media Groep ziet de advertentieomzet in print in het eerste halfjaar van 2017 met 27% dalen. Het nettoresultaat van TMG daalt van 3,1 miljoen euro winst naar 11,4 miljoen euro verlies. De belangrijkste oorzaken hiervoor zijn de gedaalde omzet, hoge eenmalige advieskosten en aanloopkosten voor Telegraaf VNDG.

Lucy van der Helm (Sire): 'We zijn blij met jongens-discussie'

27jul 201714:28
  • Bureaus
  • 17065 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieInterviewMaatschappijReclame

nieuws Betutteling. Politieke correctheid. Gender-stereotypering. Stichting Ideële Reclame (Sire) roept veel over zich af met de nieuwe awareness-campagne ' Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?' MarketingTribune legde de kritiek voor aan Sire-directeur Lucy van der Helm. 'We staan achter onze keuze en schuwen de discussie niet'. De campagnefilm leek even van YouTube verwijderd, maar is inmiddels weer teruggezet. 'Wellicht een foutje van YouTube.'

Succesvolle branded content in 5 stappen

27jul 201710:40
  • Media
  • 14040 x gelezen
  • Link
  • Nadine Ridder
  • CopywritingContentBranded content

weblog Als branded content specialist geloof ik heilig in de kracht van branded content. Ik sta hier niet alleen in, want de effectiviteit van branded content is inmiddels door talloze onderzoeken aangetoond. Om succesvolle branded content te maken, zijn er vijf stappen die je moet doorlopen.

Stenders weg bij AvroTros, Van Inkel weg bij Veronica

27jul 201709:12
  • Media
  • 12305 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MuziekPersonaliaRadio

nieuws Ruis in radioland: deejay Rob Stenders stapt op bij AvroTros, terwijl vrijwel gelijktijdig bekend wordt dat ook Jeroen van Inkel vertrekt bij Radio Veronica. Stenders gaat naar verluidt naar BNN-VARA. Plannen voor hereniging van het radio-duo Stenders en Van Inkel zijn er niet, meldt (nu nog) Veronica-deejay Van Inkel tegen De Telegraaf.

XITE lanceert gepersonaliseerde muzikale tv-zender

26jul 201710:00
  • Media
  • 12064 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • InteractieContentTelevisieMuziek

nieuws Technologisch muziekbedrijf XITE lanceert vandaag een gepersonaliseerde muzikale tv-zender, naar eigen zeggen de eerste ter wereld. De dienst Personalised Music Television, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëren, is geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo. Hierdoor hoeft de gebruiker niet langer de app te installeren, maar heeft men met een settopbox via kanaal 25 direct toegang tot de dienst.

Beeld en Geluid opent tv-archief voor publiek

26jul 201709:10
  • Media
  • 8889 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentFilmTelevisie

nieuws Het tv-archief van Beeld en Geluid komt voor een belangrijk deel beschikbaar voor het publiek. Tot nu toe kon de collectie vooral worden doorzocht door programmamakers, die fragmenten uit oude programma’s willen hergebruiken. Voor het gewone publiek zat het archief bijna volledig op slot, in verband met de auteursrechten. Volgens scheidend Algemeen Directeur Jan Müller van Beeld en Geluid komt daarin verandering.

Arnoud van der Valk leidt sales The Media Exchange

26jul 201700:01
  • Bureaus
  • 11410 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameRadioPersonaliaSales

nieuws Arnoud van der Valk heeft vanaf deze week de leiding over de sales-activiteiten van The Media Exchange. Hij is hij verantwoordelijk voor de verkoop van de bij TMX aangesloten online-audiokanalen.

Sanoma boekt kwartaalwinst

25jul 201720:38
  • Media
  • 10823 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekZakelijkUitgeversMedia

nieuws Sanoma Group rapporteert positieve kwartaalcijfers. De Sanoma-afdeling in Nederland en België zag zijn winstgevendheid verbeteren in print en online als gevolg van kostenbeheersing en het stroomlijnen van interne processen. Het inmiddels verkochte SBS kende wel een lagere advertentieomzet. Ook de totale omzet nam iets af.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Nederlands Media Netwerk