BesteGarage.nl zet 18.000 prijzen online
- Media
- 20 sep 2013 @ 09:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 20 sep 2013 @ 09:35
- Redactie Media
Drie maanden geleden is vergelijkwebsite BesteGarage.nl begonnen met het verzamelen van prijzen van diensten van autobedrijven. Alle geregistreerde autobedrijven kiezen zelf welke producten en services ze leveren en wat hier de prijs van is. Inmiddels staan nu ruim 18.000 prijzen online.
“Het doel dat wij onszelf hadden gesteld was het bereiken van 15.000 prijzen in 3 maanden. Wij waren positief verrast over het feit dat we er nu al ruim 18.000 hebben. Autobedrijven zijn open over prijzen. Dit heeft te maken met het feit dat je voor kwaliteit en prijs niet hoeft te schamen.” Aldus Directeur Steven Kop. Iedere garage kan zich op het platform gratis registreren en daarmee al inzicht geven in de producten die ze leveren inclusief de prijzen die daar bij horen en reviews verzamelen. “Wij geloven erin dat autobedrijven niet over één kam geschoren moeten worden. Ieder autobedrijf bepaalt zelf de strategie met betrekking tot kwaliteit, service en prijzen. Wij zien een duidelijk verband tussen de kwaliteit van een autobedrijf (gemeten in reviews) en de prijs die gehanteerd wordt. Uit onze analyse blijkt dat consumenten minimaal drie autobedrijven bekijken en uiteindelijk beslsit op basis van prijs/kwaliteit verhouding. We zien namelijk ook veelal dat hoe lager de prijzen hoe lager de klantwaardering. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.”
De ruim 18.000 prijzen van producten komen voort uit ruim 1.250 autobedrijven. Gemiddeld heeft ieder autobedrijf voor 14 producten de prijzen opgegeven. BesteGarage.nl heeft hiermee de grootste en meest uitgebreide prijslijst. Voorbeeld van een aantal gemiddelde prijzen voor producten zijn: APK benzine: € 28,52 , AKP diesel: € 42,88 , Bandenwissel: € 70,19 , Zomer/winter-check: € 16,45 , Kleine beurt: v.a. € 89,10 , Grote beurt: v.a. € 188,25. BesteGarage.nl verzamelt over ruim 40 producten de prijzen over de categorieën: Onderhoud en reparatie, banden en velgen, schadeherstel en glasherstel.
Maandelijks zoeken ruim 50.000 Nederlanders op het platform een autobedrijf. Uiteraard zijn APK, kleine beurt en grote beurt de meest gezochte producten en de meest gezochte service is: goede koffie of thee, montage zelf meegebrachte onderdelen, aparte rustige werkplek. Op het platform worden nu in het resultaatoverzicht naast het cijfer van de aanbiedende garage ook de prijs getoond.
“Wij zijn super trots op de tot nu toe behaalde doelstelling met betrekking tot de prijzen en de bezoekersaantallen. Ons platform heeft hiermee een belangrijke mijlpaal bereikt. In oktober lanceren wij een nieuwe functionaliteit waardoor garages nog gemakkelijker bezoekers van BesteGarage.nl kan omzetten in nieuwe klanten. Het BesteGarage.nl team is dit momenteel met garages aan het testen.”
Autobezitters vinden via BesteGarage.nl goede garages in de buurt. Ruim 50.000 consumenten vergelijken maandelijks op dit platform de 13.000 aanwezige garages op kwaliteit (beoordelingen), diensten, services en prijzen. BesteGarage.nl biedt consumenten platformen voor onderhoud en reparatie, banden en velgen, glasherstel, schadeherstel, pechhulp en autoverkoop.
Autobedrijven kunnen zich gratis registreren en hun profiel zelf beheren. Daarnaast kiezen autobedrijven ervoor om zich uitgebreid te promoten op het grootste platform in Nederland. Daarmee ontvangen ze gekwalificeerde leads die zorgen voor meer nieuwe klanten in het bedrijf.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing