D66 pleit voor hervorming Publieke Omroep

D66 pleit voor hervorming Publieke Omroep
  • Media
  • 3 sep 2013 @ 10:08
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MakersContent

De thema-afdeling D66 Media houdt op 30 september een symposium in Hilversum over de toekomst van de Publieke Omroep. Oud-Kamerlid Gerrit Jan Wolffensperger presenteert een visiedocument, waarna een debat volgt tussen de omroepbestuurders Henk Hagoort (NPO), Frans Klein (VARA), Lennart van der Meulen (VPRO) en Ton Verlind (ex-KRO).

Eén uitgever voor alle publieke media. Als het aan de thema-afdeling Media van D66 ligt wordt dat het toekomstmodel voor de Publieke Omroep. Een werkgroep onder leiding van oud-Kamerlid Gerrit Jan Wolffensperger heeft een toekomstvisie geschreven over hoe de omroep er in 2020 uitziet. Volgens die visie zullen de huidige omroepverenigingen zich de komende jaren omvormen tot gespecialiseerde productiehuizen. Alleen taakomroepen zullen hun zelfstandige positie behouden. 

Symposium in AKN-gebouw

Het visiedocument van D66 Media zal officieel door Wolffensperger worden overhandigd aan D66-Kamerlid en mediawoordvoerder Kees Verhoeven op het symposium van 30 september in het AKN-gebouw te Hilversum. Behalve Verhoeven zal ook Europarlementariër Marietje Schaake aanwezig zijn, net als de omroepbestuurders Hagoort, Klein, Van der Meulen en Verlind.

De thema-afdeling Media is een actieve groep leden van D66 en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de Tweede-Kamerfractie. Het volledige visiedocument is te downloaden op www.d66media.nl.

Foto: Sebastiaan ter Burg (CC/Flickr)

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken