John de Mol heeft interesse in overname SBS

John de Mol heeft interesse in overname SBS
  • Media
  • 16 sep 2013 @ 09:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

John de Mol is geïnteresseerd om het meerderheidsbelang dat Sanoma heeft in SBS Broadcasting over te nemen. Dat zei hij vrijdagavond in talkshow RTL Late Night. De Mol zei er wel bij dat hij hierover niet in gesprek is met Sanoma en ook niet verwacht daar binnenkort over in gesprek te gaan: "Maar als het me door Sanoma wordt aangeboden, ben ik zeker geïnteresseerd."

De Mol vindt dat betrokken partijen te ongeduldig zijn met SBS. "Het gaat goed met SBS, het is een winstgevend bedrijf. Het gaat echter nog niet goed genoeg. Het zal twee tot vier jaar duren voordat SBS daar is waar we willen. Je moet ook een beetje geluk hebben."

De Mol liet weten dat hij nog geen dag spijt heeft gehad van zijn belang in SBS. Als hij de zender volledig in eigendom zou hebben, zou hij in de eerste plaats rust in de SBS-organisatie brengen en veel meer op de lange termijn sturen.

Een beetje geluk voor SBS zou al aanstaande kunnen zijn als De Mols nieuwe realityprogramma Utopia een succes wordt. In Utopia krijgen vijftien deelnemers een stuk land met een loods, vee, water en elektriciteit. Ze moeten proberen een nieuwe samenleving op te bouwen met zo ongeveer niets. De deelnemers krijgen een beetje geld om spullen van buitenaf te kopen maar moeten het voor de rest zelf zien te redden. Utopia wordt op één van de SBS-zenders uitgezonden en loopt vanaf 1 januari tot en met december 2014. De deelnemers zijn 24 uur per dag online te volgen en een maal per dag wordt een televisieprogramma uitgezonden.

SBS Broadcasting wordt op dit moment geleid door interim CEO Hans Edin na het gedwongen vertrek van Georgette Schlick in maart van dit jaar. Het vertrek van Schlick luidde een onrustige periode in bij Sanoma waarbij veel mensen op sleutelposities zijn vertrokken. In mei maakte Sanoma CEO Dick Molman bekend eind dit jaar terug te treden, terwijl in juni NU.nl hoofdredacteur Wouter Bax vertrok en ook COO Digital Michiel Buitelaar zijn vertrek bekend maakte. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken