MAX Magazine in 6 maanden naar 40.000 abonnees

MAX Magazine in 6 maanden naar 40.000 abonnees
  • Media
  • 27 sep 2013 @ 16:33
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintDoelgroep

MAX Magazine, de wekelijkse televisiegids van Omroep MAX, heeft afgelopen week de 40.000ste abonnee bijgeschreven. “Voor een blad dat nog maar zes maanden op de markt is, natuurlijk een geweldig resultaat”, constateert directeur Jan Slagter. Met een wekelijkse losse verkoop die schommelt rond de 20.000 exemplaren, zal de totale betaalde oplage naar verwachting eind van deze maand zelfs op 60.000 komen.

001_MAX2013_39_ABO


Het succes van MAX op radio en televisie zet zich dus ook voort op papier. Uitgever en hoofdredacteur Peter Contant constateert dat de keuze om naast een overzichtelijke televisiegids vooral aandacht te besteden aan lifestyle-onderwerpen en menselijke verhalen, aansluit bij de wensen van de doelgroep: “We luisteren voortdurend naar wat onze achterban interesseert en ontroert. En dat gevoel vinden ze iedere week terug in MAX Magazine.”


Volgens Slagter bewijst MAX Magazine dat er ook in een tijd waarin de markt onder druk staat, ruimte is voor succesvolle nieuwe printprojecten: “MAX Magazine bewijst dat er altijd een plek is voor een tijdschrift dat aanvoelt wat het publiek wil. Voor ons is nu de uitdaging om dit succes de komende jaren verder uit te bouwen: MAX heeft meer dan 300.000 leden, die verdienen allemaal een goede televisiegids.”

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken