Nike's 'Just Do It' bestaat 25 jaar
- Media
- 23 sep 2013 @ 09:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online
- 23 sep 2013 @ 09:37
- Redactie Media
In de maand waarin Nike de 25e verjaardag van ‘Just do it’ viert, probeert het merk vrouwen in heel Europa aan te moedigen om grenzen te verleggen en nieuwe doelen te behalen. Daar hoort een nieuwe campagne-video bij: 'Possibilities'.
Vrijdag presenteerde Nike haar nieuwe ‘Just do it’ campagne in Europa met een nieuwe versie van de ‘Possibilities’-video. De video is een ode aan de prestaties van elke vrouw die haar grenzen heeft verlegd en haar ware potentieel heeft omarmd en zo deze maand actiever te zijn dan ooit.
In de video maken we kennis met de hoofdrolspeelster die wordt blootgesteld aan verschillende uitdagingen en scenario’s die op haar pad komen. Ook zien we in de video popster Jessie J en voetballer Gerard Piqué van FC Barcelona. Beiden zijn het toonbeeld van het Nike ‘Just Do It’-gevoel. Jessie J is daarnaast te zien in haar eigen workout voor leden van de Nike Training Club. De video is geregisseerd door de Zweedse videoclip-regisseur Adam Berg en ingesproken door actrice Ellen Page.
De hele maand september organiseert Nike een serie Nike+ challenges die vrouwen stimuleert om hun eigen #justdoit reis te starten. Een goed voorbeeld is de eerste Nike+ European Challenge ‘Run The Distance’. Hierin worden vrouwen en hun vriendinnen uitgedaagd gezamenlijk een marathon te lopen in één week. De ‘NTC Early Bird’ daagt vrouwen uit hun ochtendroutines positief te veranderen en de dag goed te starten.
Nu de sportieve feestmaand ten einde loopt, daagt Nike in haar nieuwste ‘Possibilities’ video vrouwen uit nieuwe doelen te blijven behalen en het buitengewone tot het alledaagse te maken. Bijvoorbeeld met de Nike Running+ app, die inmiddels wereldwijd ruim 18 miljoen gebruikers heeft.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Ellen Page
- Possibilities
- campagne
- Gerard Piqué
- Jessie J
- vrouwen
- Adam Berg
- commercial
- Nike
- Just Do It
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing