Ontdek nieuwe vrienden via likes
- Media
- 19 sep 2013 @ 08:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineSocial media
- 19 sep 2013 @ 08:08
- Redactie Media
Kunnen likes tot nieuwe vriendschappen leiden? Samsung onderzoekt het met Like Companions; een activatiecampagne die mensen op basis van Facebook-likes verbindt. Creatief bureau Energize tekende voor de campagne.
Van vreemde naar vriend
De campagne maakt het mogelijk om je eigen Facebook-likes met die van iedereen te vergelijken. Zo kunnen gebruikers eenvoudig inzicht krijgen in hun huidige vriendengroep en mogelijk zelfs nieuwe vrienden ontdekken. Want gedeelde interesses vormen de ideale basis voor een vriendschap.
Jesse Ridder, creative bij Energize: “De mens is een sociaal dier. En connectiviteit evolueert in sneltreinvaart. Een belangrijke trend is dat via social media nieuwe vriendschappen ontstaan op basis van gedeelde interesses. En Facebook is nog steeds het platform waarop mensen massaal hun interesses delen door het liken van content."
Hoe het werkt
Op Likecompanions.com melden deelnemers zich aan met hun Facebook-account. Vervolgens worden persoonlijke likes vergeleken met die van vrienden en alle andere deelnemers. De personen met de meeste overeenkomsten worden bestempeld als Like Companion. Deelnemers zien eigen vrienden direct en kunnen onbekenden groeten. Groet die persoon terug, dan wordt elkaars Facebook-profiel getoond. Vervolgens is het aan hen of daar een (Facebook)vriendschap uit vloeit.
Samsung GALAXY S4
Like Companions maakt onderdeel uit van de “Life Companion” introductiecampagne voor de Samsung GALAXY S4. Met het toestel kunnen mensen nog makkelijker verbinding met elkaar maken. Zo kunnen de speakers en schermen van meerdere toestellen draadloos met elkaar worden verbonden om gelijktijdig van dezelfde content te genieten. Deelnemers aan de campagne maken dan ook, samen met een Like Companion naar keuze, kans op een GALAXY S4.
Credits
Bureau: Energize Amsterdam / Creatie: Jesse Ridder & Jurriaan van Bokhoven / Design: Paul Duijser / Strategie: Sjoerd Goderie / UX: Chris Pierson / Account: Jack Gnodde / Realisatie: MediaMonks / Illustraties: LouLou & Tummie (Shop Around) / Media: Starcom / Klant: Samsung Electronics Benelux / Verantwoordelijk bij klant: Floris Regouin, Geert Mol, Caroline Teengs, Steffany van der Hout
Energize is the creative digital agency for Earned Attention® and activation. Generating likeable, talkable and sharable campaigns that turn attention into action.
Energize has offices in Amsterdam in Shanghai, a team of 30 professionals, and has developed successful campaigns for KLM, KPN, Miffy, SEAT, ING Bank, Heineken, Heinz, Mentos and Chiquita.
Energize is het bureau voor verdiende aandacht. Het bouwt relaties tussen merken en mensen gebaseerd op likeable, talkable en shareable content in plaats van met gekochte aandacht.
Energize heeft kantoren in Amsterdam en Shanghai en heeft succesvolle campagnes ontwikkeld voor onder meer KLM, KPN, Miffy, SEAT, ING Bank, Heineken, Heinz, Mentos and Chiquita.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing