Persgroep ziet bereik toenemen
- Media
- 24 sep 2013 @ 10:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnlineBereik
- 24 sep 2013 @ 10:39
- Redactie Media
De nieuwsmedia van De Persgroep Nederland (AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool) bereiken steeds meer lezers, zo meldt de uitgever op basis van de nieuwe HOI-cijfers. Dagelijks volgen en lezen zo’n 3,5 miljoen mensen het nieuws van de Persgroep, waarvan ruim 2,5 miljoen via print.
Het totale marktaandeel van De Persgroep op de betaalde oplagemarkt stijgt naar 28%, aldus de publicatie van HOI (Q2 2013 t.o.v. Q1). De uitgever geeft daar zelf twee verklaringen voor: "Deels door een krimpende markt en deels door een groeiend bereik van onze nieuwsmedia."
Digitaal worden dagelijks ruim 77.000 kranten gekocht. Dit aantal is ten opzichte van vorig kwartaal met 2,2% gegroeid. De Volkskrant blijft de grootste digitale krant van Nederland.
AD stijgt in bereik en wordt dagelijks gelezen door 1.476.000 Nederlanders, ondanks een licht gedaalde oplage. Het vernieuwde AD biedt veel vertrouwen in een versterking van de positie van de krant, aldus De Persgroep.
De Volkskrant, de grootste kwaliteitskrant van Nederland, bereikt per dag gemiddeld 775.000 lezers, een toename van 3,9%. Volkskrant Magazine bereikte ten opzichte van vorig jaar 5,6% meer lezers.
Trouw laat een zeer sterke bereikstoename zien van 9,6% en bereikt 321.000 lezers per dag. Ook het aantal lezers van Het Parool is toegenomen (5,5%). De grootste krant van Amsterdam bereikt gemiddeld 231.000 lezers. Het zaterdagmagazine PS van de Week groeit ook marginaal (+0,5%).
Lees hier meer over álle HOI-cijfers van het tweede kwartaal van 2013.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing