Persgroep ziet bereik toenemen

Persgroep ziet bereik toenemen
  • Media
  • 24 sep 2013 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineBereik

De nieuwsmedia van De Persgroep Nederland (AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool) bereiken steeds meer lezers, zo meldt de uitgever op basis van de nieuwe HOI-cijfers. Dagelijks volgen en lezen zo’n 3,5 miljoen mensen het nieuws van de Persgroep, waarvan ruim 2,5 miljoen via print.

Het totale marktaandeel van De Persgroep op de betaalde oplagemarkt stijgt naar 28%, aldus de publicatie van HOI (Q2 2013 t.o.v. Q1). De uitgever geeft daar zelf twee verklaringen voor: "Deels door een krimpende markt en deels door een groeiend bereik van onze nieuwsmedia."

Digitaal worden dagelijks ruim 77.000 kranten gekocht. Dit aantal is ten opzichte van vorig kwartaal met 2,2% gegroeid. De Volkskrant blijft de grootste digitale krant van Nederland.

AD stijgt in bereik en wordt dagelijks gelezen door 1.476.000 Nederlanders, ondanks een licht gedaalde oplage. Het vernieuwde AD biedt veel vertrouwen in een versterking van de positie van de krant, aldus De Persgroep.

De Volkskrant, de grootste kwaliteitskrant van Nederland, bereikt per dag gemiddeld 775.000 lezers, een toename van 3,9%. Volkskrant Magazine bereikte ten opzichte van vorig jaar 5,6% meer lezers.

Trouw laat een zeer sterke bereikstoename zien van 9,6% en bereikt 321.000 lezers per dag. Ook het aantal lezers van Het Parool is toegenomen (5,5%). De grootste krant van Amsterdam bereikt gemiddeld 231.000 lezers. Het zaterdagmagazine PS van de Week groeit ook marginaal (+0,5%). 

Lees hier meer over álle HOI-cijfers van het tweede kwartaal van 2013. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken