Ruim half miljoen gebruikers voor Scoupy
- Media
- 4 sep 2013 @ 09:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 4 sep 2013 @ 09:20
- Redactie Media
Kortingsapp Scoupy doorbrak deze zomer de grens van een half miljen gebruikers. De mobiele coupondienst van Nederlandse bodem heeft een nieuwe versie van haar app voor iOS en Android gelanceerd, inclusief 'branded app'-toepassing. PostNL en Sanoma gaan als eerste werken met deze tool.
De vernieuwde Scoupy-app werkt niet alleen sneller en beter, maar ook bevat hij volgens het bedrijf 'echte innovaties'. Zo biedt de applicatie een 'branded app'-oplossing voor bedrijven. Hiermee speelt Scoupy in op het groeiende bewustzijn bij bedrijven dat een geheel eigen app niet altijd noodzakelijk is of een toegevoegde waarde biedt voor bestaande en nieuwe klanten.
De 'branded app' kan door bedrijven eenvoudig als loyalty-tool en saleskanaal worden ingezet, volledig in de eigen huisstijl. Een eigen app bouwen, in de markt zetten, content vergaren en beheren is hiermee overbodig geworden. Onderdelen van de Scoupy-investeerders PostNL en Sanoma zullen als eerste gebruik maken van deze tool.
De innovaties en nieuwe functies die vanaf deze app beschikbaar worden gesteld, zijn helemaal afgestemd op het groeiscenario van Scoupy: groeien door het delen van kortingscontent van partners, maar ook het beschikbaar stellen van vergaarde kennis op bijvoorbeeld technisch gebied. Oprichter Valentijn Bras: 'Als je dat delen op een goede manier uitvoert, dan kom je in een samenwerking goedkoper en sneller veel verder dan wanneer je het alleen probeert. Als je dezelfde doelen hebt, is het veel efficiënter samen op te trekken. Hoe breder de distributie onder consumenten, hoe groter het gebruik.'
De eerste vrucht van dit nieuwe beleid is Scoupy Exclusives. Hiermee stelt Scoupy haar techniek open voor derde partijen die hiermee een relevante 'App-in-de-App' kunnen krijgen. Een exclusief kanaal voor loyalty, sales- en kortingsacties, voor aan Scoupy gelieerde merken. Middels een eenmalige logincode (bijv. klant- of lidnummer) kunnen consumenten binnen de Scoupy-app vervolgens toegang krijgen tot unieke en exclusieve merkacties in een eigen branded omgeving. Na eenmalige login blijft het logo van de partner in het menu van de app staan.
Bras: 'Consumenten zitten niet per se te wachten op 200 apps van 200 merken. Liever hebben ze een aggregator van relevante informatie bij de hand. Scoupy wil die plek zijn als het gaat om couponing en korting.'
Voor de consument krijgt Scoupy daarmee steeds meer een wallet-functie. De eerste klanten met een branded app zijn Winkelcentrum Leidsenhage, de Personeelsvereniging PostNL en de Jonge Gezinnen Voordeelpas.
Scoupy bestaat nu twee jaar. Ongeveer 80% van de userbase is in 2013 binnengehaald. De rest van het jaar zal met name in het teken staan om de bestaande gebruikers te activeren Scoupy nog vaker te gebruiken. De mogelijkheid voor het instellen van het eigen profiel is hiertoe een eerste aanzet.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing