Brandpunt (KRO) en Altijd Wat (NCRV) moeten fuseren

Brandpunt (KRO) en Altijd Wat (NCRV) moeten fuseren
  • Media
  • 2 okt 2013 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) wil dat de aanstaande fusieomroep KRO-NCRV ook haar actualiteitenprogramma’s samenvoegt: Brandpunt en Altijd Wat.

Een woordvoerder van de NPO bevestigt tegenover de Volkskrant dat de netcoördinator Gijs van Beuzekom van Nederland 2 met de omroepen praat over een fusie van de twee nieuwsprogramma's. KRO en NCRV gaan per 1 januari 2014 officieel verder als één omroepbedrijf. Dat is volgens Van Beuzekom het ideale moment om ook beide rubrieken te laten fuseren.

Brandpunt en Altijd Wat zijn sinds tv-seizoen 2010-2011 wekelijks te zien op Nederland 2. Ze zijn een erfenis van het opheffen van het brede actualiteitenrubriek Netwerk, waar ook de EO aan meewerkte. Doel van de opsplitsing was ook om de verschillende omroepen zich meer te laten profileren. Die gedachte gaat met het nieuwe voornemen weer op de helling. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken