Campagne: nieuwsmedia bieden adverteerder hoofdpodium
- Media
- 3 okt 2013 @ 09:08
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepBereik
- 3 okt 2013 @ 09:08
- Redactie Media
Onder het motto; “De nieuwsmedia. Hoofdsponsor van iedereen. Hoofdpodium voor adverteerders.” start deze week de B2B campagne van de nieuwsmedia op de advertentiemarkt. Het Rotterdamse reclamebureau ARA heeft de campagne in opdracht van Cebuco ontwikkeld. De campagne heeft als doel duidelijk te maken dat adverteren in nieuwsmedia werkt. Wie adverteert in de nieuwsmedia, plaatst zijn boodschap tussen andere nieuwsmakers en profiteert van de impact van het nieuws.
Een uniek aspect van de campagne is dat het hier gaat om promotie voor het nieuwsdomein, waarbij niet traditioneel wordt gedacht in mediumtype. Het gegeven dat elke reclameboodschap de impact van het nieuws verdient, vormt het uitgangspunt. De campagne staat niet op zich. Het is een vervolg op de bewustwordingscampagne “De nieuwsmedia, je hoofdsponsor" van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven. De campagne, gericht op adverteerders en hun bureaus is de komende tijd onder andere terug te zien in vakbladen, B2B-sites, social media en mailings.
Nieuws GRP’s
Olaf Croon, directeur Cebuco: ‘Consumenten omarmen het nieuws meer dan ooit. Het nieuws is altijd beschikbaar, op elk denkbaar moment en via elk wenselijk kanaal. De selectieve en kwalitatieve “nieuws GRP’s” die de nieuwsmerken leveren, maken het nieuwsdomein tot een serieus en effectief communicatie-instrument voor adverteerders.’
Cebuco is het marketingplatform van NDP Nieuwsmedia. De lidbedrijven van NDP Nieuwsmedia zijn commerciële uitgevers van nieuws. Veel leden zijn van oorsprong dagbladuitgevers. Maar ook partijen als RTL Nieuws, BNR nieuwsradio, ANP en Vrij Nederland zijn aangesloten. Wat de leden gemeen hebben, is dat zij op hun eigen wijze nieuws brengen en dat via uiteenlopende platforms verspreiden. Croon: ‘Het medialandschap is dynamischer dan ooit. Er zal altijd een enorme behoefte blijven aan nieuwsmerken die het nieuws duiden. En dus zal er altijd een podium zijn waar adverteerders kunnen profiteren van de impact van het nieuws. Een hoofdpodium.’
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing