'Crossmediaal adverteren verdrievoudigt ROI'
- Media
- 18 okt 2013 @ 10:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - EffectE-marketingOnline
- 18 okt 2013 @ 10:39
- Redactie Media
Merken die crossmediaal adverteren zien hij ROI verdrievoudigen. Dat blijkt uit het nieuwe Digital Audience Report van Turn. Het aantal adverteerders op digitale media is dit jaar wereldwijd meer dan verdubbeld.
Ieder kwartaal stelt Turn, gespecialiseerd in marketing-software, haar Digital Audience Report op. Uit de cijfers over het derde kwartaal van 2013 blijkt dat er in 2013 is een wereldwijde stijging is geweest van 137% van merken die crossmediaal adverteren via digitale media (mobiel, display, social en video). Daarnaast is er ook gebleken dat het aantal merken dat op alle vier de digitale media adverteert met 500% gestegen is in vergelijking met vorig jaar.
De toegevoegde waarde van deze strategie is volgens Turn duidelijk: merken die van adverteren op één medium overgaan op adverteren op meerdere media zien hun reclame ROI gemiddeld met 300% stijgen. Daarnaast blijkt dat consumenten die een advertentie op meer dan een medium zien 24% meer converteren dan consumenten die de advertentie maar via één medium zien.
Andere bevindingen van het Turn Digital Audience Report zijn:
- Display eCPM bleef groeien, met een stijging van 4.9% van $1.22 naar $1.28 aan het einde van Q3. Het wereldwijde impressie volume is stabiel maar de ‘zomer dip’ geeft ruimte voor nieuwe ‘terug naar school’/Q4/feestdagen media aankopen begin september.
- Mobiel eCPM groeide marginaal – 0.9% – van $1.01 in Q2 naar $1.02 in Q3. Meerdere impressies zijn beschikbaar om zo de groeiende vraag bij te houden, met meer dollars die naar digital en mobiel gaan.
- Social eCPM groeide met 15.4% aangezien topadverteerders de vraag stimuleren voor Facebook en Facebook Exchange advertenties. Wereldwijd trok dit $0.45 eCPM aan in vergelijking tot $0.39 aan het einde van Q2. Het is een onvoorstelbaar jaar van groei geweest voor Facebook met een groei van het eCPM van 87% in vergelijking met een jaar geleden.
- Online video is eigenlijk niet veranderd dit kwartaal, met een marginale krimp van 0.54% van $11.03 eCPM in Q2 naar $10.97 tegen het eind van Q3. Prijzen bewegen meer naar het midden en het volume is consistent.
Turn biedt twee real-time marketing applicaties: Audience Suite, een enterprise data management platform, en Campaign Suite, een digital media-inkoopplatform voor video, mobile, social en display reclame. Turn werkt met mondiale adverteerders en bureaus zoals Aegis, Dell, Experian, IPG/Mediabrands, Nissan, OMG, Sky en Vivaki.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing