Christian van Thillo (Persgroep) over de toekomst van nieuwsmedia en advertising
- Media
- 11 okt 2013 @ 17:56
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 11 okt 2013 @ 17:56
- Redactie Media
Gisterenochtend waren er ruim 100 mensen aanwezig bij de Persgroep Advertising voor een interactieve ontbijtsessie met Christian van Thillo, CEO de Persgroep. Tijdens de sessie, speciaal georganiseerd voor mediabureaus, gaf Van Thillo zijn visie op de toekomst van adverteren en veranderende nieuwsmedia.
Multimediaal nieuwsmerk
Volgens Van Thillo gaan we richting een volledig geïntegreerde wereld waarbij nieuwsmerken overal beschikbaar zijn: van papier tot mobiel en tablet. Het bepalen welke nieuwsdragers op welk moment, in welke vorm voor welke gebruiker relevant zijn, wordt een van de belangrijkste uitdagingen. Het gaat niet om een keuze tussen deze middelen, maar om de juiste combinatie van media, passend binnen het gebruik van de consument.
Christian van Thillo: 'De verbreding van de Persgroep-merken op digitale platformen, van apps tot events, bieden oneindig veel nieuwe mogelijkheden om het huidige aanbod te verrijken. Zowel voor de lezer als de adverteerder. Kranten maken op dit moment, in vergelijking met andere media als televisie en radio, al vooruitstrevende stappen op het gebied van digitalisering. Door de organisatie en vooral de nieuwsredacties aan te passen wil de Persgroep de nieuwsinnovatie een forse impuls geven.'
Focus op consumentenbehoeften
De technologische ontwikkelingen bieden de Persgroep alle kans om de consument te volgen en de gebruikerservaring centraal te stellen. Dit najaar wordt de laatste hand gelegd aan VKplus, een volledig nieuw ontwikkeld Volkskrant platform dat lezers in staat stelt het nieuws te consumeren op de manier die bij hen past. Actuele thema’s, artikelen en columnisten kunnen gevolgd worden op basis van selecties die de lezer zelf maakt. De VKplus omgeving biedt een interactief platform, waar de lezer custom made zijn eigen nieuwsbehoeften bepaalt.
Innovaties voor adverteerders
Van Thillo: 'De integratie van de verschillende nieuwsdragers biedt adverteerders de mogelijkheid om daar waar de consument zich bevindt de juiste boodschap op het juiste moment te brengen. Met behulp van research zal de Persgroep adverteerders in staat stellen optimaal gebruik te maken van de audiences, merkcontext en content van haar nieuwsmerken. We staan vandaag de dag pas aan het begin van de wetenschap hoe lezers onze nieuwsmerken beleven. Langzamerhand komen we steeds meer te weten over hoe zij de content beleven en kunnen we daar met advertising veel beter op inspelen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing