Kluwer verkoopt Binnenlands Bestuur aan Sijthoff en Assurantie Magazine aan B+B

Kluwer verkoopt Binnenlands Bestuur aan Sijthoff en Assurantie Magazine aan B+B
  • Media
  • 14 okt 2013 @ 09:05
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Uitgeverij Kluwer verkoopt zijn titels Binnenlands Bestuur en Assurantie Magazine, net als de uitgaven op het gebied van Algemeen en Financieel Management. De kopers zijn Adfo Groep en B+B Vakmedianet, die allebei eerder ook al titels overnamen van Kluwer.

Binnenlands Bestuur wordt ondergebracht bij Sijthoff Media Groep, en gaat deel uitmaken van de Adfo Groep. Assurantie Magazine en de daarbij behorende activiteiten, en de uitgaven op het gebied van Algemeen en Financieel Management worden verkocht aan B+B Vakmedianet. Vorig jaar heeft Kluwer eveneens een aantal titels verkocht aan de Adfo Groep en B+B Vakmedianet.

De transacties passen in de wereldwijde strategie van Wolters Kluwer, dat zich richt op beroepsgroepen als juristen, accountants, financiële professionals en medische professionals met gespecialiseerde informatieoplossingen die hen ondersteunen bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. Wolters Kluwer investeert vooral in segmenten waarin een leidende positie bereikt is en waarin geprofiteerd kan worden van de wereldwijde schaal van het bedrijf.

Binnenlands Bestuur, een onafhankelijk multimediaal platform voor hoger opgeleide ambtenaren en bestuurders bij de lokale overheid, bestaat uit het tijdschrift, de website, een aantal digitale nieuwsbrieven en een actieve LinkedIn-groep. Het team van Binnenlands Bestuur wordt gehuisvest bij Sijthoff Media Groep in Amsterdam.

Assurantie Magazine is het platform voor professionals in de financiële dienstverlening. Naast de tijdschriften Assurantie Magazine en AMplus, een tweetal e-mailnieuwsbrieven en het online platform AMweb biedt Assurantie Magazine ook het AMjaarboek, AMjurisprudentie, AMmasterclasses en de Verzekeringsbranchedag. Het portfolio Algemeen en Financieel Management omvat tijdschriften, online platforms, opleidingen en boeken voor CFO’s, controllers, administrateurs en managers. B+B Vakmedianet zal een vestiging openen in Deventer.

“Wij zijn blij dat we in zowel Sijthoff Media Groep als B+B Vakmedianet geschikte kopers hebben gevonden die deze titels verder kunnen ontwikkelen. Zowel Binnenlands Bestuur als Assurantie Magazine en de uitgaven op het gebied van Algemeen en Financieel Management passen goed bij de portfolio’s en de uitgeefplannen van de nieuwe eigenaren,” aldus Frank Vrancken Peeters, CEO van Wolters Kluwer Nederland. “We gaan ervan uit dat net als vorig jaar, toen we ook een aantal onderdelen van ons portfolio verkochten aan Sijthoff Media Groep en B+B Vakmedianet, de impact voor onze klanten beperkt zal zijn.”

Willem Sijthoff, eigenaar Adfo Groep: “Wij zijn blij met de komst van Binnenlands Bestuur; een interessante aanvulling op het portfolio van de Adfo Groep met stuk voor stuk sterke crossmediale titels met een eigen karakter en een goede positie en reputatie. Bovendien zijn de uitdagingen waar Binnenlands Bestuur voor staat gelijkwaardig met de uitdagingen van de Adfo Groep. Een interessant aspect daarbij is dat het een titel is die zich in een markt begeeft die erg aan verandering onderhevig is, zoals het feit dat er steeds meer taken bij lagere overheden worden neergelegd.”

Ruud Bakker, algemeen directeur B+B Vakmedianet: “B+B Vakmedianet heeft het afgelopen jaar de acquisities van medio 2012 van onderdelen van Kluwer en VNU Media succesvol geïntegreerd. De transitie naar het nieuwe online informatiegedrag is in volle gang. Met deze nieuwe overname voegt B+B Vakmedianet bereik en hoogwaardige informatie toe om zijn positionering tussen Google en consultant in verticale markten verder in te vullen.”

Als alle gebruikelijke procedures zijn afgerond kunnen de verkopen naar verwachting begin november worden afgerond.
 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken