Media Groep Limburg en lokale omroep L1 willen digitaal samenwerken

Media Groep Limburg en lokale omroep L1 willen digitaal samenwerken
  • Media
  • 28 okt 2013 @ 08:52
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnlineJournalistiek

Media Groep Limburg en regionale omroep L1 willen intensief gaan samenwerken op digitaal gebied. Directies en hoofdredacties van L1 en de Limburgse kranten gaan in een viertal werkgroepen die samenwerkingsmogelijkheden in kaart brengen.

In de aangepaste mediawet die in 2014 ingaat wordt nadrukkelijk ruimte geschapen voor publiek-private samenwerking in de regio. MGL (waar Limburgs Dagblad en De Limburger onderdeel van uitmaken) en L1 willen hun nieuws voortaan samen op digitale platforms aanbieden, zoals websites en apps. De consument kan dan op één plek al het Limburgse nieuws lezen, bekijken en beluisteren.

Beide organisaties overwegen onder één nieuwe merknaam het regionale nieuws digitaal te verspreiden, zo meldt De Limburger. Het media-aanbod van beide partijen sluit perfect op elkaar aan, zeggen de hoofdredacteuren.

De bedoeling is om binnen enkele maanden het eerste onderzoek af te ronden. In april 2014 zou de nieuwe gezamenlijke website in de lucht moeten gaan. In Brabant werken BN/De Stem en Omroep Brabant op experimentele basis al op een dergelijke wijze samen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken