New York Times worstelt met online advertenties

New York Times worstelt met online advertenties
  • Media
  • 30 okt 2013 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnline

De New York Times meldt dat de inkomsten voor print- en digitale advertenties inmiddels zijn gedaald tot onder 140 miljoen dollar. In het derde kwartaal van dit jaar namen de verkopen wederom af, met 3%.

Bezuinigingen en op handen zijnde reorganisaties hebben al geleid tot het vertrek van meerdere verkopers, meldt Bloomberg. De dalingen en het lage moreel zijn slecht nieuws, maar tegelijk draaide de sales-afdeling van de New York Times het beste kwartaal sinds drie jaar, aldus topman Mark Thompson.

'The Times has performed well in what has been a very difficult advertising climate over the past several years, however, I believe we have the opportunity to make further improvements', aldus Thompson. De uitgeverij gaat volgens de topman investeren in verkooppersoneel en technologie om de inkomsten te verbeteren. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken