NRC vraagt donatie voor longread Kunsthal-roof
- Media
- 17 okt 2013 @ 10:44
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnline
- 17 okt 2013 @ 10:44
- Redactie Media
NRC wil bezoekers van de nieuwssite laten betalen voor lange verhalen, de zogenoemde 'longreads'. Als pilot wordt een longread over de Kunsthal-roof aangeboden tegen een vrijwillige bijdrage. Vanaf 3 euro ontvangt de donateur ook een e-book van het verhaal.
Deze reconstructie van de spraakmakende roof uit de Kunsthal is de derde grote, multimediale longread van NRC.nl. 'We experimenteren met deze vorm omdat we geloven dat die ons kan helpen om goede journalistieke verhalen te vertellen op de best mogelijke manier', meldt NRC.
'Aantrekkelijk vormgegeven, met mooie fotografie en videobeelden, en met informatieve achtergronden die het verhaal context geven zonder de lezer in de weg te zitten. Tegelijk vergt het flinke investeringen om dit soort producties te maken. De auteur heeft maanden onderzoek gedaan en is voor dit verhaal tweemaal naar Roemenië gereisd. Onze vormgever, de fotografie, de Engelse vertaling, het kost allemaal veel geld.'
NRC zegt te geloven dat dit soort journalistiek de toekomst heeft. 'Maar die journalistiek behoeft een gezonde economische basis. En we zijn er van overtuigd dat onze lezers dat ook beseffen. Om dat te bewijzen vragen we u om - vrijwillig - een zelfgekozen bedrag te betalen om dit verhaal te lezen.'
De lezer kan kiezen tussen de bedragen 1, 2, 3, 5 en 10 euro. Vanaf 3 euro ontvangt hij als attentie deze reconstructie ook als e-book.
NRC Media is volop aan het experimenteren met verdienmodellen voor online content. Onlangs startte de uitgever een service waarbij bepaalde nieuwsdossiers tegen betaling als e-book worden aangeboden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing