Nationale Onderwijsweek: 'Nieuwsmedia, hoofdzaak voor docenten'
- Media
- 2 okt 2013 @ 08:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 2 okt 2013 @ 08:50
- Redactie Media
Tijdens de Nationale OnderwijsWeek start Nieuws In De Klas de campagne 'Nieuwsmedia. Hoofdzaak voor docenten.' Deze campagne is een vervolg op de bewustwordingscampagne “Nieuwsmedia, je hoofdsponsor" van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven. Met de campagne wil Nieuws In De Klas docenten stimuleren hun lessen te verrijken met behulp van nieuwsmedia.
De slogan van de advertenties in de onderwijsbladen luidt: 'Leerlingen die het nieuws volgen, presteren beter.' Uit onderzoeken blijkt dat leerlingen lessen meer waarderen als daarin gewerkt wordt met de actualiteit. Leerlingen die het nieuws volgen, plaatsen de lesstof in een bredere context en begrijpen daardoor beter waarom ze leren wat ze leren. Leerlingen die het nieuws volgen, komen verder.
'Nieuwsmedia zijn onze hoofdsponsors', zo betoogt Nieuws In De Klas. 'Ze zetten ons aan het denken en helpen ons verbanden te leggen tussen ons dagelijks leven en de wereld om ons heen. Door in het onderwijs te werken met nieuwsmedia, leren jongeren hoe zij als actieve burger kunnen participeren in de samenleving. Daarom moedigt Nieuws in de klas docenten aan om tijd te maken voor de actualiteit in de les. Zij kunnen zo een brug slaan tussen de lesstof en de werkelijkheid buiten school.'
De advertentie verschijnt in het najaar eerst in onderwijsvakbladen en op onderwijssites. Aansluitend volgen advertenties in de dag- en weekbladen en op de nieuwssites van de 38 lidbedrijven die zijn aangesloten bij Nieuws In De Klas. In deze advertenties luidt de slogan: 'Soms vind je het beste lesmateriaal gewoon in het nieuws.'
Voor een overzicht van de aangesloten nieuwstitels, zie Nieuwsmediaportal.nl.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- media
- nieuws
- NDP Nieuwsmedia
- slogan
- school
- klas
- Onderwijsweek
- Nationale Onderwijsweek
- Nieuws In De Klas
- hoofdsponsor
- hoofdzaak
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing