Online uitgevers kiezen GfK voor alternatief STIR
- Media
- 8 okt 2013 @ 10:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BereikOnderzoekOnline
- 8 okt 2013 @ 10:25
- Redactie Media
De zes grootste online uitgevers van Nederland gaan met onderzoeksbureau GfK een bereiksonderzoek opzetten dat de opvolger van het gestopte STIR moet worden. Begin november zijn de eerste cijfers beschikbaar.
Sinds de stopzetting van het STIR-bereiksonderzoek in juni is door de zes grootste online uitgevers in Nederland (die hun krachten hebben gebundeld onder de noemer VINEX) in samenspraak met PMA gewerkt aan de opzet van een alternatief online bereiksonderzoek voor de periode van één jaar.
Na een uitgebreide marktscan is besloten het tijdelijke bereiksonderzoek uit te besteden aan GfK. Het onderzoeksbureau maakt hiervoor gebruik van een speciaal voor dit doel samengesteld panel en de meettechniek van GfK Nurago. Het nieuwe onderzoek is inmiddels gestart en de eerste meetdata over de maand september zullen begin november beschikbaar komen. Vanaf begin 2014 zal het meten van mobiel bereik ook onderdeel uitmaken van het onderzoek.
Afnemers van de bereiksdata kunnen gebruik blijven maken van de bestaande W4Reporter en W4Probe analyse tools. In de komende twaalf maanden zullen voorbereidingen worden getroffen voor de opzet van een structureel onderzoek voor de langere termijn.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing