Reclamebestedingen radio stijgen met 12 procent: retail grootste adverteerder, fashion sterkste groeier
- Media
- 18 okt 2013 @ 08:13
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Radio
- 18 okt 2013 @ 08:13
- Redactie Media
De netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal van 2013 zijn met 12 procent gestegen ten opzichte van 2012 en bedragen ruim 47 miljoen euro. Daarmee zijn de netto bestedingen in het derde kwartaal weer terug op het niveau van 2011. De bestedingen in non spot-advertising zijn flink gestegen met bijna 30 procent. Dit meldt het Radio Advies Bureau RAB.
Alle grote branches hebben een forse stijging laten zien. Retail is nu de grootste besteder op radio en heeft 47 procent meer radioreclame gemaakt. Transport is gestegen met 32 procent en Telecom & ICT stijgt met 26 procent. Opvallend is dat de grootste stijger de Mode-branche is, die vier keer meer radio inzette dan in hetzelfde kwartaal van 2012. Branches die minder radio hebben ingezet zijn Persoonlijke verzorging en Was- en Reinigingsmiddelen.
Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “Het gaat goed met radio, dat merken we aan alle kanten. De adverteerders weten de weg naar radio te vinden, we zien al een aantal kwartalen een positieve trend in het herstel. Er zijn veel digitale ontwikkelingen rondom radio gaande, zowel de digitalisering van de ether door de uitrol van DAB+ als een aantal andere initiatieven zorgen ervoor dat radio een nieuwe fase in gaat met meer en betere distributie en ontvangstkwaliteit. Adverteerders onderkennen dit en erkennen de efficiëntie van radio met betrekking tot hun doelstellingen.”
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing