RTL4 domineert Social TV Ratings september
- Media
- 11 okt 2013 @ 19:14
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 11 okt 2013 @ 19:14
- Redactie Media
In de september zijn 1,3 miljoen televisie gerelateerde tweets verstuurd. De Champions League wedstrijd tussen Barcelona en Ajax op 18 september was in deze maand het meest getwitterde programma met 70.326 tweets. RTL4 was met bijna een kwart van de gerealiseerde tweets de grootste zender voor wat betreft het aantal TV gerelateerde tweets.
Dit blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van TV programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil SPOT de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en social media inzichtelijk maken.
RTL4 domineert met 316.790 tweets
Tijdens de eerste volle maand van het nieuwe TV seizoen gaat bijna een kwart van de tweets over TV programmering op RTL4. Deze zender domineert in deze maand dan ook met 316.790 tweets de ranglijst. Goede Tijden Slechte Tijden en The Voice of Holland zijn vaste pijlers in de Top 10.
Ook dragen Ik Hou van Holland, de film Friends with Benefit, Wie Ben Ik en CSI: Miami bij aan dit succes. In de Social TV Ratings wordt zowel op TV programma- als op zenderniveau het aantal TV gerelateerde tweets gerapporteerd. Van de TV programma’s wordt uitsluitend de best bekeken uitzending in de Top 10 opgenomen.
Top 10 Tweets doelgroep Totaal september 2013:
Datum |
Tijd |
Titel |
Zender |
Tweets |
|
1 |
18-sept |
20:40 |
Champions League: Barcelona - Ajax |
Nederland 3 |
70.326 |
2 |
17-sept |
20:40 |
Champions League: Galatasaray - Real Madrid |
Nederland 3 |
43.405 |
3 |
10-sept |
20:00 |
WK kwalificatie 2014: Andorra - Nederland |
SBS 6 |
42.762 |
4 |
06-sept |
20:00 |
WK kwalificatie 2014: Estland - Nederland |
SBS 6 |
32.019 |
5 |
02-sept |
20:00 |
Goede tijden, slechte tijden |
RTL 4 |
30.519 |
6 |
06-sept |
20:30 |
The voice of Holland |
RTL 4 |
21.331 |
7 |
05-sept |
20:30 |
Expeditie Robinson |
RTL 5 |
17.594 |
8 |
22-sept |
19:00 |
NOS Studio Sport Eredivisie |
Nederland 1 |
11.748 |
9 |
01-sept |
20:00 |
So you think you can dance |
RTL 5 |
11.734 |
10 |
19-sept |
19:00 |
UEFA Europa League PSV - PFK Loedogorets |
RTL 7 |
11.530 |
Twitteraars terug van zomerreces
In september zijn er per dag gemiddeld 45.000 tweets verstuurd. Het nieuwe TV seizoen zorgt hiermee voor een voorzichtige stijging in het aantal TV gerelateerde tweets. Opvallend is dat dit nog wel op een lager niveau ligt in vergelijking met het aantal tweets in het voorjaar. Naarmate het najaar vordert verwacht SPOT dat het gemiddeld aantal tweets verder zal toenemen.
Op de website van SPOT vind je de volledige Social TV Ratings hier.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing