'Selligent overbrugt kloof CRM en digitale marketing'

'Selligent overbrugt kloof CRM en digitale marketing'
  • Media
  • 8 okt 2013 @ 06:00
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-marketingDoelgroepMarketing

Selligent, leverancier van multichannel marketingtools, lanceert tijdens het internationale congres DMA 2013 in Chicago een innovatieve oplossing om naar eigen zeggen 'de kloof te overbruggen' tussen CRM en digitale marketing. De vernieuwde software gaat een stap verder in segmentatie, gedragsprofilering en targeting.

Met de nieuwste versie van Selligent’s digitale marketing software introduceert het bedrijf twee naar eigen zeggen unieke functionaliteiten:

  • Selligent Customer Intelligence is de alles-in-één analyse-tool die de rapportage versterkt met diepgaande voorspelling en analyse. Deze functionaliteit geeft marketeers de mogelijkheid om gegevens te verwerken, ongeacht de hoeveelheid, en ze te vertalen naar bruikbare bronnen van informatie voor een goede besluitvorming. Daarnaast toont de oplossing verborgen klantsegmenten en helpt het om het gedrag van klanten te voorspellen. Hierdoor kunnen marketeers elke aanbieding individueel aanpassen aan de klant om meer winstgevende marketingcampagnes te ontwerpen. 
  • Selligent Behavioral is een innovatieve functie waarmee marketeers big data om kunnen zetten in bruikbare gebruikersprofielen, zodat zij deze kunnen benutten voor een betrouwbare targeting door alle verschillende kanalen heen. Er wordt een breed scala van rapporten geboden die een 'live' analyse geven van bezoekers, ook als ze anoniem zijn. Daarnaast kan het worden gebruikt om bezoekers van de website te benaderen en informatie te delen die in lijn is met hun online gedrag.

Daarnaast worden er met Selligent Social er meer mogelijkheden geboden op het gebied van social media integratie. Pagina's uit de marketingsuite kunnen nu direct worden getoond op Facebook en bedrijven kunnen hun landing pages op sociale netwerken beheren. Data van social media profielen worden automatisch verzameld en gekoppeld aan klantprofielen om de communicatie met klanten nog meer te personaliseren.

Selligent is met name aanwezig op de Europese markt, waar zij werkt voor meer dan 400 merken in elf verschillende landen. Dit succes wil Selligent uitbouwen in de Verenigde Staten. Andre Lejeune, CEO van Selligent: 'De VS heeft een zeer hoog niveau van marketing-innovaties. We weten dat Amerikaane marketeers een krachtige oplossing nodig hebben die hen in staat stelt omzetresultaten te leveren.' Lejeune is ervan overtuigd dat Selligent de lastige Amerikaanse markt met zijn nieuwe tools goed kan bedienen. 

De data-driven multichannel marketingtools van Selligent worden momenteel met name ingezet in sectoren als detailhandel, toerisme, media en de financiële dienstverlening. Het bedrijf heeft kantoren in België, Nederland, de VS, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken