The Optimist houdt duurzame veiling
- Media
- 15 okt 2013 @ 08:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintDoelgroep
- 15 okt 2013 @ 08:50
- Redactie Media
Opinietijdschrift The Optimist, voorheen Ode, organiseert een duurzame veiling. Enerzijds om het thema ruilhandel op een creatieve wijze aan te kaarten, anderzijds om geld te verdienen voor de eigen 'oplossingsgerichte journalistiek'. Een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel: stichting Jarige Job.
The Optimist wil met dit experiment onderzoeken hoe succesvol ruilhandel kan zijn. Het tijdschrift, dat bekend staat om de eigenzinnige invalshoeken, ontving van 120 bedrijven ruim 300 duurzame en eerlijke producten en diensten met een waarde van ruim 60.000 euro. Deze duurzame producten en diensten veilen zij in ruil voor uitgebreide exposure bij bewuste consumenten voor de deelnemende bedrijven.
Via het eigen tijdschrift, de eigen website, social media en de kwartaalbijlage bij NRC Handelsblad brengt The Optimist de veiling onder de aandacht van een omvangrijk, geïnteresseerd publiek, dat The Optimist schat op ongeveer een miljoen.
Sinds maandag worden deze duurzame en eerlijke producten en diensten geveild in vier aaneensluitende online veilingen die elk een week duren. De donaties worden geveild via de website Bijdeveiling.nl. De opbrengst wordt deels gebruikt om de oplossingsgerichte journalistiek van The Optimist te ondersteunen. Ook gaat een gedeelte van de opbrengst naar stichting Jarige Job.
Stichting Jarige Job trakteert kinderen uit de armste gezinnen in de samenleving op een leuke verjaardag. Jarige Job geeft geen geld maar een Verjaardagsbox met daarin versieringen, traktaties voor de klas en de leraren, wat lekkers voor de visite en natuurlijk een mooi cadeau.
Grote en kleine organisaties reageren enthousiast op de veiling. Zo zijn een elektrische scooter, een iYYo Star S van het merk Easy Go Electric, een dag rijden in een Tesla Model S, een elektrische sportauto en een overnachting in het DroomBaanHotel in Amsterdam van TalentFirst inclusief loopbaancoaching geveild.
Maar ook kleinere ondernemingen ruilen hun aanbod voor bekendheid. Zo doneert Good for All een mooie lederen werktas, ruilt de bootbouwschool een cursus traditioneel bootbouwen en biedt Versapers een slowjuicer voor de veiling. Maar ook een Lezing van bijzonder hoogleraar biologische landbouw Jan Diek van Mansvelt over het Down2Earth initiatief, een coachingstraject van ongeveer 6 maanden bij Wij zijn Belangrijk.nu en toegangskaarten voor het Nationaal Sustainability Congres worden geveild.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing