Aanbod alle zenders NPO, RTL en SBS online beschikbaar via 3-in-1 abonnement NLziet

Aanbod alle zenders NPO, RTL en SBS online beschikbaar via 3-in-1 abonnement NLziet
  • Media
  • 15 nov 2013 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

NPO, RTL en SBS lanceren begin 2014 NLziet, een gezamenlijke abonnementsdienst voor de drie online platforms NPO Plus, RTL XL en Kijk. Met dit abonnement kunnen kijkers de mooiste tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse TV eenvoudig bekijken tot 365 dagen na uitzending.

Kijkers hebben de vrijheid om hun eigen moment te kiezen en kijken bovendien reclamevrij binnen de vertrouwde omgeving van NPO, RTL of SBS. Eén abonnement dat toegang geeft tot originele programma’s voor de Nederlandse samenleving. 

De drie omroeporganisaties slaan de handen ineen om het Nederlandse publiek op een makkelijke manier zoveel mogelijk  mooie momenten te laten beleven aan het Nederlandse tv-aanbod online.

Over NLziet

  • De consument kan vanaf begin 2014 met NLziet naar zijn of haar favoriete programma’s kijken wanneer het uitkomt binnen de vertrouwde omgeving van NPO Plus, RTL XL of Kijk.
  • NLziet is te gebruiken via smartphone, tablet, pc of tv.
  • Tot 365 dagen terug en in een aantal gevallen 7 dagen vooruit.
  • Met één inlog het aanbod van de drie verschillende VOD-platforms doorzoeken via de gezamenlijke zoekfunctie.
  • Programma’s worden afgespeeld op het platform van de oorspronkelijke aanbieder: NPO Plus, RTL XL of Kijk.
  • De exacte startdatum en de prijs worden op een later tijdstip bekendgemaakt.
  • De eerste periode is het abonnement alleen beschikbaar voor PC (Windows, MacOS, Linux). Op een later moment wordt het abonnement ook beschikbaar op tablet, smartphone en connected-TV.
  • De platforms blijven technisch onafhankelijk van elkaar en er wordt geen gezamenlijk advertentiemodel in de markt gezet.
  • De website NLziet.nl, waar geïnteresseerden zich kunnen aanmelden voor een proefabonnement, is vanaf vandaag live.

Over de samenwerking

  • NPO, RTL en SBS hebben voor de samenwerking de coöperatie NLziet opgericht. Het bestuur wordt gevormd door afgevaardigden van de drie organisaties.
  • NLziet is een sectorbreed initiatief dat open staat voor andere tv-zenders in Nederland.
  • NLziet zal het abonnement ook aan distributeurs en andere marktpartijen aanbieden voor wederverkoop onder voorwaarden.
  • Elke organisatie maakt afzonderlijk afspraken met producenten en andere rechthebbenden voor hun abonnementsdiensten.

Bert Habets, CEO RTL Nederland: 'We willen voldoen aan de basale behoefte van de consument aan zelfregie. Dat betekent dat we boven onszelf moeten uitstijgen en buiten de begrenzingen van ons eigen domein moeten treden. Nederland heeft het predicaat van een innovatief televisieland. Een gezamenlijke VOD-abonnementsdienst van de belangrijkste Nederlandse spelers is de logische volgende stap in de ontwikkeling van tv-kijkend Nederland.'

Henk Hagoort, voorzitter Raad van Bestuur van de NPO: 'Door de drie diensten met een gezamenlijk abonnement aan te bieden, kunnen wij samen de kijker op een vriendelijke en eenvoudige manier het beste van de Nederlandse televisie aanbieden, zoals wij nu ook op TV te zien zijn. Daarbij blijven wij met NPO Plus herkenbaar en kunnen wij kijkers binnen onze dienst wijzen op meer bijzondere programma’s van de publieke omroep.'

Hans Edin, CEO SBS Broadcasting: 'Wij geloven sterk dat de nieuwe manier van televisie kijken video-on-demand is en omarmen het idee dat het nieuwe medialandschap gebruiksvriendelijk moet blijven voor het publiek. Het initiatief NLziet voorziet hierin en biedt nieuwe mogelijkheden. SBS beschouwt NLziet als een doorontwikkeling van haar video-on-demand strategy.'

www.NLziet.nl 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken