BrandLoyalty voor 266 miljoen in Amerikaanse handen

BrandLoyalty voor 266 miljoen in Amerikaanse handen
  • Media
  • 6 nov 2013 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineActies

Het Amerikaanse bedrijf Alliance Data Service (ADS) neemt voor zo'n 266 miljoen euro een meerderheidsbelang in BrandLoyalty uit Den Bosch, bekend van de zegelacties in supermarkten.

ADS meldt dat het 60% van de aandelen verwerft in de Bossche branchegenoot.

BrandLoyalty bedenkt acties om klanten aan supermarkten te binden, zoals zegeltjes of voetbalplaatjes. ADS, bekend van de Air Miles, ziet de overname als een geografische uitbreiding. Ook zegt het concern te kunnen leren van de kennis van het Nederlandse bedrijf.

ADS telt 11.000 werknemers, BrandLoyalty is met 400 medewerkers een stuk kleiner. Het Nederlandse bedrijf is ook eigenaar van Ice Mobile. Het grote publiek kent het bedrijf als sponsor van de schaatsploeg van Jac Orie, met sprinter Stefan Groothuis als boegbeeld. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken