Flow komt met tijdschrift zonder tekst

Flow komt met tijdschrift zonder tekst
  • Media
  • 27 nov 2013 @ 09:08
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Het eigenzinnige Sanoma-magazine Flow heeft weer wat nieuws bedacht: een tijdschrift zonder tekst. Dit zogenaamde Book For Paper Lovers telt 300 pagina’s met 150 papergoodies, van glimmend foliepapier tot stickervellen en een heuse pop-up.

Alle bestaande bladenmakerswetten gingen overboord toen hoofdredacteuren Astrid van der Hulst en Irene Smit het tijdschrift Flow vijf jaar geleden bedachten. Vandaag de dag mag Flow zich tot een van de weinige in oplage stijgende bladen rekenen in een sterk krimpende markt.

'Onze vernieuwende aanpak en onderwerpskeuze passen goed bij de tijdgeest', zegt Smit. 'We hadden het gevoel dat er behoefte was aan een tijdschrift dat je op een andere manier naar het leven laat kijken. Zo kijken wij ook op een andere manier naar het maken van een tijdschrift. We zijn er trots op met het het Book For Paper Lovers een tijdschrift zonder artikelen, maar met 150 paper goodies te hebben gemaakt.'

Het Book For Paper Lovers bevat briefpapier, vouwenveloppen, stickers, labels, ansichtkaarten, posters, cadeaupapier, kleurplaten, fortune tellers, een slingertje, een pop-up en nog veel meer. Papier verdient juist in dit digitale tijdperk extra aandacht, volgens Flow. Elke editie van het tijdschrift is gemaakt van verschillende papiersoorten en heeft papieren extra’s. 

Dat het een het ander niet uitsluit, bewijst de online groei van het merk Flow. De internationale iPad-app wordt al zeven maanden lang gemiddeld bijna 150 keer per dag gedownload, meer dan 30.000 keer in totaal. De online fanbase breidt zich uit met meer dan 40.000 likes op Facebook, 19.000 followers op Twitter, 8.000 followers op Instagram en 32.575 unieke bezoekers van het Flow-blog. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken