Henk Scheenstra over de strategie van Sanoma
- Media
- 6 nov 2013 @ 11:57
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintMediastrategieTelevisieOnline
- 6 nov 2013 @ 11:57
- Redactie Media
Deze week publiceren wij een forum over de strategie van Sanoma. Dit is de bijdrage van Henk Scheenstra, Chief Operations Officer Print bij Sanoma:
"Een van de drie speerpunten van de aangescherpte Sanoma strategie, is het creëren van meer synergie met SBS. Sanoma is het grootste mediabedrijf van Nederland en dat willen we blijven. We geloven nog steeds in print én blijven overtuigd van de meerwaarde van het hebben van Print, Digital en TV in één bedrijf. Dit betekent onder meer dat Hans Edin, de CEO van SBS, zal toetreden tot de directie van SMN en zal gaan rapporteren aan onze nieuwe CEO Peter de Mönnink. En dat is nieuw.
Daarnaast hebben we een vijftal concrete synergieprojecten benoemd, die we de komende periode gaan realiseren. Die liggen op het vlak van advertentiemarkt, consumentenmarkt en content.
Op de advertentiemarkt gaan wij in onze benadering richting onze topklanten en mediabureaus nauwer samenwerken met SBS. Ook gaan we op het gebied van Marketing en Performance Partnerships gezamenlijk en gecoördineerd optrekken in concepten voor onze klanten. Daarnaast gaan we de videocontent die SBS heeft koppelen aan het gigantische digitale bereik dat wij in huis hebben - op NU.nl realiseren we meer dan een miljard pageviews per maand.
Sanoma gaat de relatie met haar consumenten verbreden en verdiepen door optimaal gebruik te maken van de data die wij van onze klanten verkrijgen. Dit doen we al binnen onze tijdschriftentak en de afgelopen jaren hebben wij de data afkomstig van onze digitale platformen daaraan gekoppeld. Doel voor de komende periode is het toevoegen van de data afkomstig van onze televisietak.
Denk bijvoorbeeld aan het samenvoegen van de Veronica en Sanoma-abonneebestanden. Maar ook aan het aanbieden van de VideoOnDemand diensten van SBS aan onze tijdschriftenabonnees. Deze diepere klantkennis en inzichten stellen ons in staat een breder en relevanter productaanbod aan onze klanten aan te bieden.
Voor de B2B markt gaan we dit gebruiken voor onder andere testpanels, e-commerce activiteiten, het vergroten van premium bereik en het koppelen van profielen aan content. Kortom; we zetten concrete stappen om de synergievoordelen die er zijn veel beter te benutten."
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing