John Faasse voorzitter Platform Buitenreclame

John Faasse voorzitter Platform Buitenreclame
  • Media
  • 25 nov 2013 @ 11:13
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OutdoorPersonalia

John Faasse wordt per 1 december 2013 de nieuwe voorzitter van het Platform Buitenreclame Exploitanten (PBE). Hij volgt Marijke Coppens op die na zes jaar stopt.

Onder de leiding van Coppens is het nieuwe bereiksonderzoek voor buitenreclame gerealiseerd waarmee Nederland internationaal voorop loopt in het transparant maken van niet alleen het bereik, maar ook de zichtbaarheid van alle typen Out Of Home-media.

Faasse is een autoriteit op het gebied van mediaonderzoek. Hij werkte onder meer bij het Cebuco, onderzoeksbureau Inter/View en de mediabureaus TMP, Initiative en Kobalt. In zijn tijd bij Initiative heeft hij aan de wieg gestaan van IM & Out, het eerste gestandaardiseerde onderzoek naar de effectiviteit van buitenreclame in Nederland.

'Het buitenreclame onderzoek is het enige bereiksonderzoek in Nederland dat de adverteerder daadwerkelijk inzicht geeft in de zichtbaarheid van zijn advertentieboodschap', zegt Faasse. 'Out Of Home-media vormen het laatste bastion in een versplinterend medialandschap. Bovendien laten zij zich bij uitstek combineren met toepassingen op het gebied van mobile advertising. Er kan aantoonbaar meer met Out Of Home. Mijn missie is het om dat aan de markt te bewijzen.'

Het PBE laat weten te verwachten dat het buitenreclame-onderzoek en het PBE als organisatie met Faasse aan boord 'op een nog hoger niveau kan komen.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken