Joris van Heukelom (ex-Sanoma): 'Papieren tijdschriften bestaan over 10 jaar niet meer'

Joris van Heukelom (ex-Sanoma): 'Papieren tijdschriften bestaan over 10 jaar niet meer'
  • Media
  • 4 nov 2013 @ 13:30
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnline

Papieren tijdschriften bestaan over tien jaar niet meer. Dat zei Joris van Heukelom, voormalig uitgever van Sanoma Digital, vrijdag op RTLZ.

Van Heukelom denkt dat binnen twee jaar een kwart van de tijdschriften niet meer bestaat. 'Van alle bladen zal dan 30-40% nog steeds vechten om te overleven en is er een aantal tijdschriften dat succes heeft', zei hij in het programma Kijker aan Z

Toch ziet Van Heukelom - samen met hoofdredacteur Thomas Hendriks van maandblad Quest - veel nieuwe mogelijkheden voor uitgevers. ''Zet volledig in op digitaal. Kijk naar de Smart Watch, Google Glass', aldus Van Heukelom.

Hendriks gelooft dat de papieren versie van zijn blad zal blijven bestaan, maar zet al zwaar in op digitaal. 'Wij zijn bezig om een app te maken, niet eentje waarmee je ons blad kunt downloaden maar een quiz-app, met vragen waar je slimmer van wordt.'

Hendriks ziet het onderwijs als nieuwe inkomstenbron. Veel van de kennis die Quest verzamelt, kan volgens hem interessant zijn als lesmateriaal. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken