Kijkcijfers: RTL4 lanceert nieuwe programma's met wisselend succes, opmars SBS6 zet niet door

Kijkcijfers: RTL4 lanceert nieuwe programma's met wisselend succes, opmars SBS6 zet niet door
  • Media
  • 3 nov 2013 @ 20:03
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieKijkcijfers

Dat was weer een buitengewoon interessante week voor de kijkcijfers. Meest boeiend was de vraag of SBS6 de goede nieuwe zaterdagavond van vorige week een goed vervolg kon geven. Niet echt. Er keken wel iets meer mensen naar Verliefd op Ibiza (660.000 versus 617.000 kijkers) maar beduidend minder naar Welkom bij de Kamara's (645.00 versus 817.000). Per saldo trok SBS6 even veel kijkers als vorige week.

In een analyse eerder deze week stelden we vast dat SBS6 blijft worstelen met de vooravond:

RTL4 was weer zeer sterk op met name donderdag en vrijdag. Het was de beste RTL4 vrijdag van het seizoen. The Voice of Holland en GTST leverden weliswaar iets in maar dat werd meer dan gecompenseerd door hogere kijkcijfers voor het Half Acht Nieuws en RTL Late Night, dat met 1,3 miljoen kijkers een record neerzette. Ook De Wereld Draait Door (Nederland 1 - Vara) zette afgelopen vrijdag met 1,4 miljoen kijkers een seizoensrecord neer.

RTL4 lanceerde deze week Verslaafd! op dinsddag. In dit programma roepen familieleden en vrienden van een verslaafde de hulp in van presentator Peter van der Vorst en interventionist Jim Geduld. Scoorde met 1,7 miljoen kijkers toch wel aan de bovenkant van de verwachting.

Een ander nieuw RTL4 programma afgelopen week was Love Hurts: "De liefde, het kan zo mooi zijn en je dolgelukkig maken. Maar helaas heeft de liefde ook een keerzijde die lelijk en pijnlijk kan zijn. Relatietherapeute Sarah van Asperen, gespeeld door Susan Visser, ondervindt dat dagelijks aan den lijve door de gesprekken die zij voert in haar praktijk. In de nieuwe dramaserie Love Hurts, vanaf woensdag 30 oktober te zien bij RTL4, deelt zij die verhalen met de kijker. Verhalen over passie en geluk maar ook over het grote zwarte gat als je grote liefde je verlaat." De eerste uitzending trok 817.000 kijkers, dat lijkt me wat aan de onderkant van de verwachting.

Maar een programma kan natuurlijk groeien. Zo maakte het RTL4 programma Volgende Week zaterdag een week geleden met 958.000 kijkers voorzichtige start. Afgelopen zaterdag waren dat er alweer 1,1 miljoen en zag het er voor Daphne Bunskoek alweer een heel stuk zonniger uit.

Zaterdag 2 november 2013
Uitzenddag (KDU) TOT 6+
pos tijd titel zender kdh madl abs
1 2002
HOLLANDS GOT TALENT
RTL4 13,9 29,9 2.136.000
2 2000
JOURNAAL 20 UUR
Ned1 13,1 30,2 2.016.000
3 2241
STUDIO SPORT EREDIVISIE
Ned1 12,3 34,9 1.889.000
4 2029
ANIMAL CRACKERS
Ned1 10,4 22,6 1.600.000
5 1907
KASSA
Ned1 9,6 26,3 1.481.000
6 2101
KWIS
Ned1 8,6 18,1 1.332.000
7 1800
JOURNAAL 18 UUR
Ned1 8,5 31,5 1.302.000
8 2145
OVERSPEL
Ned1 7,4 16,4 1.137.000
9 2156
VOLGENDE WEEK
RTL4 7,1 16,4 1.087.000
10 1817
EENVANDAAG
Ned1 6,7 23,4 1.028.000
11 1930
HALF ACHT NIEUWS
RTL4 6,1 16,0 943.000
12 1700
HERDENKING PRINS FRISO
Ned1 5,9 28,6 903.000
13 2156
KOMT EEN MAN BIJ DE DOKTER
SBS 6 5,4 12,2 839.000
14 2227
HART VAN NEDERLAND
SBS 6 5,4 12,8 828.000
15 1807
EIGEN HUIS EN TUIN
RTL4 4,7 16,4 731.000
16 2200
NIEUWSUUR
Ned2 4,5 10,2 693.000
17 1958
VERLIEFD OP IBIZA
SBS 6 4,3 9,5 660.000
18 2057
WELKOM BIJ DE KAMARAS
SBS 6 4,2 8,8 645.000
19 2021
PROOI
Ned2 3,9 8,5 606.000
20 1902
LACHEN OM HOME VIDEOS
SBS 6 3,9 10,5 593.000
21 1700
ROBS GROTE TUINVERBOUWING
SBS 6 3,5 16,4 537.000
22 1938
BLAUW BLOED
Ned2 3,4 8,5 531.000
23 2257
HOTTER THAN MY DAUGHTER
RTL4 3,4 10,9 530.000
24 2118
STERREN OP HET DOEK
Ned2 3,4 7,0 517.000
25 2343
STUDIO SPORT
Ned1 3,4 14,3 516.000

Vrijdag 1 november 2013
Uitzenddag (KDU) TOT 6+
pos tijd titel zender kdh madl abs
1 2038
VOICE OF HOLLAND
RTL4 17,9 38,5 2.763.000
2 2008
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN
RTL4 12,4 29,2 1.916.000
3 1928
WERELD DRAAIT DOOR
Ned3 9,0 24,0 1.382.000
4 1931
HALF ACHT NIEUWS
RTL4 8,8 25,3 1.351.000
5 2232
RTL LATE NIGHT
RTL4 8,7 27,1 1.347.000
6 2000
JOURNAAL 20 UUR
Ned1 8,4 20,7 1.300.000
7 2034
WITSE
Ned1 7,6 16,1 1.174.000
8 2134
VERMIST
Ned1 7,5 16,5 1.159.000
9 1800
JOURNAAL 18 UUR
Ned1 7,1 29,7 1.098.000
10 1833
RTL BOULEVARD
RTL4 6,8 23,8 1.052.000
11 1815
EENVANDAAG
Ned1 6,6 26,6 1.022.000
12 2232
JORIS SHOWROOM
Ned1 6,3 16,3 976.000
13 2309
PAUW EN WITTEMAN
Ned1 6,2 23,7 950.000
14 1816
EDITIE NL
RTL4 5,4 21,6 835.000
15 1832
GESPREK MET DE MINISTER PR.
Ned1 5,4 20,7 829.000
16 1857
MAN BIJT HOND
Ned2 4,8 15,9 733.000
17 2030
COLLEGE TOUR
Ned3 4,6 9,8 709.000
18 2258
STUDIO SPORT EREDIVISIE
Ned2 4,4 12,5 682.000
19 2246
HART VAN NEDERLAND
SBS 6 4,1 11,0 632.000
20 1858
LINGO
Ned1 4,1 13,5 625.000
21 2023
MET HET MES OP TAFEL
Ned2 3,9 8,8 602.000
22 2409
JOURNAAL LAAT
Ned1 3,7 21,6 568.000
23 2030
VOETBAL INTERNATIONAL
RTL7 3,6 7,7 556.000
24 2200
NIEUWSUUR
Ned2 3,4 7,9 521.000
25 1826
TOEN WAS GELUK HEEL GEWOON
Ned2 3,2 12,2 497.000
 

 

www.kijkonderzoek.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken