Publieke Omroep start pilot met betaalde content
- Media
- 13 nov 2013 @ 12:59
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnline
- 13 nov 2013 @ 12:59
- Redactie Media
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) start begin 2014 met een proef waarbij stremng video online wordt aangeboden tegen betaling. Deze betaalde dienst, NPO Plus, komt naast het gratis Uitzending Gemist en biedt extra content, op een hogere resolutie en voor langere tijd beschikbaar. De pilot duurt tenminste een jaar.
NPO Plus biedt straks programma's die nu niet of slechts enkele weken lang te zien zijn vanwege rechten en kosten. Het gaat hierbij onder meer om series als De Prooi, Feuten en Flikken Maastricht. Ook gaat het om tientallen buitenlandse films waarvan de Publieke Omroep de rechten heeft, maar deze niet mocht tonen op Uitzending Gemist. Vanaf de start zijn films beschikbaar zoals Slumdog Millionaire, The Artist, later volgen Intouchables, Midnight in Paris en Jagten.
'Het publiek verwacht van ons dat deze programma's online worden aangeboden, maar dit kan niet gratis', meldt een NPO-woordvoerder aan de Volkskrant. 'De opbrengsten worden na aftrek van technische kosten doorgegeven aan rechthebbenden binnen en buiten het omroepbestel. Daarmee komen extra middelen beschikbaar voor makers en producenten.'
De extra programma's worden via NPO Plus in hogere beeldkwaliteit (en dus geschikt voor kijken op de smart-tv in de woonkamer) en met minder reclame doorgegeven. De staatssecretaris van OCW is gisteren per brief op de hoogte gebracht van de introductie van NPO Plus.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing