Rob Kolkman benoemd tot CEO Reed Business Media

Rob Kolkman benoemd tot CEO Reed Business Media
  • Media
  • 19 nov 2013 @ 14:15
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Rob Kolkman start per januari 2014 officieel als CEO van Reed Business Media en zal Peter de Mönnink opvolgen in deze rol. Kolkman (41) is al geruime tijd werkzaam binnen Reed Elsevier en momenteel Managing Director van Elsevier Health Sciences in Sydney, Australië.

In 2003 startte Kolkman bij Reed Elsevier als Directeur van Elsevier Baard, tegenwoordig bekend als Reed Business Opleidingen. Hierna heeft hij binnen Reed Elsevier meerdere toonaangevende functies bekleed, zo was hij Uitgeefdirecteur Financieel & Fiscaal en Associate Director voor Reed Business in Amsterdam. Sinds 2008 vervult hij de rol als Managing Director van Elsevier Health Sciences voor zowel Australië als Nieuw-Zeeland. Kolkman heeft inmiddels ruime ervaring op senior management niveau binnen de media-, uitgevers- en beroepsonderwijs sector. 

Mark Kelsey, CEO RBI Global over de benoeming van Rob Kolkman: "Rob has led Elsevier Australia’s transition to become a future-focused content provider and he has successfully re-positioned that business. I  am certain Rob’s commitment and experience will enable him to contribute to the future success of the business in The Netherlands." 

Na een loopbaan van inmiddels tien jaar bij Reed Elsevier zegt Rob Kolkman over zijn benoeming: “Reed Business Media heeft een marktleidende positie in vele uitgeefsectoren in Nederland, met sterke merken, een succesvolle multimediale positionering en een team van betrokken en getalenteerde medewerkers. Ik kijk er zeer naar uit om na zes jaar in Australië terug te keren naar Nederland om samen met mijn collega's vorm te geven aan de verdere groei en het succes van Reed Business Media.”

www.reedbusinessmedia.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken