RTL7 en BCC scoren met kennisquiz app van Koning Voetbal

RTL7 en BCC scoren met kennisquiz app van Koning Voetbal
  • Media
  • 22 nov 2013 @ 08:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineTelevisie

Voetballiefhebbers stellen massaal hun kennis op de proef met de kennisquiz app van het nieuwe programma Koning Voetbal. Sinds de lancering bekleedt de app de top drie van gratis apps in de App Store.

De app werd 34.000 keer gedownload, waarbij 342.000 spelletjes zijn gespeeld in de eerste 48 uur met een gemiddelde van 10 wedstrijden per speler.

Hiermee overtreft de voetbal-app relatief gezien doelgroep overschrijdende succesformats als de Ik Hou van Holland-app. Ik Hou van Holland haalde het dubbele aantal downloads met meer dan driemaal zoveel kijkers dan Koning Voetbal.

De app is onderdeel van het nieuwe programma Koning Voetbal. 538.000 kijkers stemden af op de eerste uitzending van de voetbalkennisquiz met Jack Spijkerman, Johnny de Mol en Viggo Waas op RTL 7.

Dit leverde een zenderaandeel van 18,9 procent op in de doelgroep van de mannenzender (mannen 20 - 49 jaar). Het zendergemiddelde van RTL 7 ligt rond de 7 à 8 procent in de doelgroep Mannen 20 - 49 jaar.
  
De app wordt gesponsord door BCC.

Uitzending: RTL 7, elke maandag 22.00 - 23.00 uur.

www.rtl.nl/koningvoetbal

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken