Sanoma, Wegener en NRC publiceren op Myjour
- Media
- 20 nov 2013 @ 09:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineVerdienmodellen
- 20 nov 2013 @ 09:34
- Redactie Media
De Nederlandse uitgevers Sanoma en Wegener gaan hun redactionele content aanbieden op het online platform Myjour.com voor losse (tijdschrift)artikelen. NRC publiceert al via Myjour. Gebruikers kunnen straks losse artikelen kopen uit onder meer Viva, BN/De Stem en nu al uit NRC Reader.
Sanoma komt met twaalf titels op Myjour: Viva, Grazia, Roots, Nieuwe Revu, Fiets, Golfers Magazine, Playboy, KIJK, Panorama, Autoweek, Beau Monde en Story. Wegener publiceert met haar 35 regionale dagbladen in Myjour, waaronder BN/De Stem. Gebruikers kunnen nu al artikelen lezen uit NRC Reader.
Jan Verheul, oprichter van Myjour: 'We zijn ook bezig met een testfase met De Persgroep. Hopelijk kunnen we binnenkort ook de Volkskrant, Trouw, Het Parool en AD aanbieden op Myjour. Ook individuele auteurs, zoals die van The Post Online (voorheen De Nieuwe Pers) bieden hun artikelen aan.'
Myjour is gelanceerd op 1 oktober 2013. Verheul: 'Sinds de lancering hebben we al 20.000 unieke bezoekers mogen verwelkomen. Myjour groeit dus elke dag. Die groei wordt steeds sterker waardoor we ons aanbod de komende tijd verder kunnen vergroten. De aanhoudende groei van content stelt ons steeds beter in staat het grote publiek te bereiken. In de Kiosk op Myjour.com zijn nu al titels van onder meer BIM Media, Kluwer, SDU, Reed Business, IDG Nederland, F&L Publishing en Clipboard Publishing te vinden. Ook nieuwe titels publiceren in Myjour.'
De nieuwe titel Sportschrijvert, die alleen in Myjour publiceert, wordt veel gelezen en is daarmee een succes. In Sportschrijvert publiceren de betere Nederlandse sportjournalisten langere en exclusieve kwaliteitsverhalen. Zo interviewde Diana Kuip wielrenster Marianne Vos, schreef Remco Regterschot een artikel over oud-profvoetballer Marco van Basten en interviewde Edwin Struis oud-profvoetballer Willem van Hanegem.
Via het ongesubsidieerde Myjour kunnen gebruikers vakinformatie en personal interest artikelen lezen op hun tablet, smartphone en desktop. Na een gratis preview besluit de lezer zelf of hij het artikel koopt en volledig leest. Hiermee betaalt de lezer alleen voor wat hij nodig heeft. Mensen kunnen zonder account al in Myjour rondkijken en de gratis artikelen lezen. Met account kunnen gebruikers zelf een voor hen interessante selectie van artikelen samenstellen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- NRC
- NRC Reader
- Viva
- platform
- verdienmodel
- losse artikelen
- Myjour
- BN/De Stem
- Sanoma
- Wegener
- Blendle
- journalistiek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing