Sanoma, Wegener en NRC publiceren op Myjour

Sanoma, Wegener en NRC publiceren op Myjour
  • Media
  • 20 nov 2013 @ 09:34
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineVerdienmodellen

De Nederlandse uitgevers Sanoma en Wegener gaan hun redactionele content aanbieden op het online platform Myjour.com voor losse (tijdschrift)artikelen. NRC publiceert al via Myjour. Gebruikers kunnen straks losse artikelen kopen uit onder meer Viva, BN/De Stem en nu al uit NRC Reader.

Sanoma komt met twaalf titels op Myjour: Viva, Grazia, Roots, Nieuwe Revu, Fiets, Golfers Magazine, Playboy, KIJK, Panorama, Autoweek, Beau Monde en Story. Wegener publiceert met haar 35 regionale dagbladen in Myjour, waaronder BN/De Stem. Gebruikers kunnen nu al artikelen lezen uit NRC Reader.

Jan Verheul, oprichter van Myjour: 'We zijn ook bezig met een testfase met De Persgroep. Hopelijk kunnen we binnenkort ook de Volkskrant, Trouw, Het Parool en AD aanbieden op Myjour. Ook individuele auteurs, zoals die van The Post Online (voorheen De Nieuwe Pers) bieden hun artikelen aan.'

Myjour is gelanceerd op 1 oktober 2013. Verheul: 'Sinds de lancering hebben we al 20.000 unieke bezoekers mogen verwelkomen. Myjour groeit dus elke dag. Die groei wordt steeds sterker waardoor we ons aanbod de komende tijd verder kunnen vergroten. De aanhoudende groei van content stelt ons steeds beter in staat het grote publiek te bereiken. In de Kiosk op Myjour.com zijn nu al titels van onder meer BIM Media, Kluwer, SDU, Reed Business, IDG Nederland, F&L Publishing en Clipboard Publishing te vinden. Ook nieuwe titels publiceren in Myjour.'

De nieuwe titel Sportschrijvert, die alleen in Myjour publiceert, wordt veel gelezen en is daarmee een succes. In Sportschrijvert publiceren de betere Nederlandse sportjournalisten langere en exclusieve kwaliteitsverhalen. Zo interviewde Diana Kuip wielrenster Marianne Vos, schreef Remco Regterschot een artikel over oud-profvoetballer Marco van Basten en interviewde Edwin Struis oud-profvoetballer Willem van Hanegem.

Via het ongesubsidieerde Myjour kunnen gebruikers vakinformatie en personal interest artikelen lezen op hun tablet, smartphone en desktop. Na een gratis preview besluit de lezer zelf of hij het artikel koopt en volledig leest. Hiermee betaalt de lezer alleen voor wat hij nodig heeft. Mensen kunnen zonder account al in Myjour rondkijken en de gratis artikelen lezen. Met account kunnen gebruikers zelf een voor hen interessante selectie van artikelen samenstellen. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken