SBS kondigt vierde zender aan, voor vrouwen
- Media
- 14 nov 2013 @ 21:32
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 14 nov 2013 @ 21:32
- Redactie Media
SBS Broadcasting gaat een vierde tv-zender lanceren. Dat maakt het mediaconcern vanavond bekend tijdens haar winterpresentatie voor zakenrelaties in de Amsterdamse Gashouder. Het gaat om 'een echte vrouwenzender'.
Deze nieuwe (digitale) zender komt als aanvulling op de bestaande drie kanalen SBS6, Net5 en Veronica. Drecteur televisie Remko van Westerloo onthulde het nieuws in een podiuminterview met Beau van Erven Dorens. De naam hield hij angsvallig geheim om een nieuw 'naam-debacle' zoals met Yorin te voorkomen.
Het gaat om een zender die een vrouwelijk profiel heeft en begin volgend jaar wordt gelanceerd, aldus Van Westerloo. SBS Broadcasting liet enkele jaren geleden al doorschemeren met een vierde zender te willen komen. Het bedrijf heeft met Net5 trouwens al een 'echte vrouwenzender' in huis.
Op de winterpresentatie gaf Talpa-topman John de Mol ook een inkijkje in het nieuwe tv-programma Utopia. Dat wordt Big Brother 'in overdrive': vijftien mensen worden 'gedumpt' op een verlaten gebied in Nederland waar zij samen een compleet bestaan moeten opbouwen. Een jaar lang worden er 24 uur per dag opnames gemaakt die allemaal via geavanceerde technologie worden ontsloten op internet. Utopia moet het nieuwe paradepaardje van SBS6 worden.
Andere programma's die in de Gashouder aan adverteerders en mediabureaus werden gepresenteerd, waren onder meer Fashion Planet, Ton van Royen's 'Het is wel je kind' en de reality show met ex-voetballer Andy van der Meyden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing