VPRA sluit zich aan bij internationale PR-branchevereniging ICCO

VPRA sluit zich aan bij internationale PR-branchevereniging ICCO
  • Media
  • 11 nov 2013 @ 08:46
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PRMediastrategie

VPRA, de Nederlandse brancheorganisatie voor PR- en communicatie-adviesbureaus, is lid geworden van de International Communications Consultancy Organisation ICCO. Dit wereldwijd opererende netwerk heeft uitsluitend nationale PR-brancheverenigingen als lid.

ICCO behartigt de belangen van brancheverenigingen uit 29 landen over de hele wereld en daarmee indirect die van zo’n 1.700 PR-bureaus.

Het VPRA-bestuur heeft het lidmaatschap onder andere aangevraagd omdat ICCO goed de vinger aan de pols houdt op het gebied van internationale PR. Zo brengt het netwerk mondiale rapporten uit, zet het onderzoeken uit om bepaalde sectoren en thema's uit te diepen en organiseert het trainingen, seminars en bijeenkomsten.

'Daar profiteren onze leden weer van', legt VPRA-voorzitter David Gribnau uit. 'Onze club wordt steeds groter en professioneler, en heeft inmiddels een groot aantal leden dat graag inzicht wil in hoe nationale maar zeker ook internationale collega’s bepaalde zaken aanpakken. ICCO voorziet in die behoefte.'

Ook ICCO toont zich verheugd over de toetreding van VPRA. Francis Ingham, ICCO Chief Executive: 'VPRA heeft de afgelopen twee jaar hard aan de weg getimmerd en is inmiddels de spreekbuis geworden van de Nederlandse PR-sector. Ik zie uit naar de samenwerking met de VPRA en zijn bijna vijftig leden. We hopen samen met hen de internationale PR-sector naar een nog hoger plan te tillen.' 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken