Ziggo lanceert interactieve televisie zonder digitale ontvanger

Ziggo lanceert interactieve televisie zonder digitale ontvanger
  • Media
  • 5 nov 2013 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

Als eerste in de wereld is het netwerk van Ziggo geschikt gemaakt voor het gebruik van interactieve televisie zonder de normaal noodzakelijke aparte digitale ontvanger. Ziggo-klanten met een vernieuwde CI+ Module (vanaf versie 1.3) én een daarvoor door Ziggo gecertificeerde televisie kunnen vanaf morgen gebruikmaken van interactieve diensten zoals het on demand bekijken van films en series of gemiste tv-programma's.

Tot nu toe was het gebruik van interactieve televisie alleen mogelijk met behulp van een aparte digitale ontvanger, maar vanaf begin 2013 zijn televisies steeds vaker voorzien van een zogenaamd CI+ slot (Common Interface) versie 1.3. Op dit moment zijn al veel van deze televisies van de merken Samsung, LG en Philips gecertificeerd. 

'Deze ontwikkeling biedt voor onze klanten grote voordelen', zegt Pieter Vervoort, VP Consumentenproducten en Innovatie van Ziggo. 'Ze kijken met de Interactieve CI+ Module zonder extra apparaat, zonder extra snoeren en zonder extra afstandsbediening, films, series en gemiste TV-programma's rechtstreeks op hun televisie. Voor Ziggo is het voordeel dat de look en feel en het gebruik van Interactieve Televisie over alle modellen randapparatuur exact het zelfde is.'

Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Het bedrijf bedient circa 2,8 miljoen huishoudens, 1,9 miljoen breedband internetklanten, 2,3 miljoen afnemers van digitale televisie en 1,6 miljoen telefoonabonnees. Ook bedient Ziggo de klein- en grootzakelijke markt met zaken als telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken