Ziggo lanceert interactieve televisie zonder digitale ontvanger
- Media
- 5 nov 2013 @ 09:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 5 nov 2013 @ 09:02
- Redactie Media
Als eerste in de wereld is het netwerk van Ziggo geschikt gemaakt voor het gebruik van interactieve televisie zonder de normaal noodzakelijke aparte digitale ontvanger. Ziggo-klanten met een vernieuwde CI+ Module (vanaf versie 1.3) én een daarvoor door Ziggo gecertificeerde televisie kunnen vanaf morgen gebruikmaken van interactieve diensten zoals het on demand bekijken van films en series of gemiste tv-programma's.
Tot nu toe was het gebruik van interactieve televisie alleen mogelijk met behulp van een aparte digitale ontvanger, maar vanaf begin 2013 zijn televisies steeds vaker voorzien van een zogenaamd CI+ slot (Common Interface) versie 1.3. Op dit moment zijn al veel van deze televisies van de merken Samsung, LG en Philips gecertificeerd.
'Deze ontwikkeling biedt voor onze klanten grote voordelen', zegt Pieter Vervoort, VP Consumentenproducten en Innovatie van Ziggo. 'Ze kijken met de Interactieve CI+ Module zonder extra apparaat, zonder extra snoeren en zonder extra afstandsbediening, films, series en gemiste TV-programma's rechtstreeks op hun televisie. Voor Ziggo is het voordeel dat de look en feel en het gebruik van Interactieve Televisie over alle modellen randapparatuur exact het zelfde is.'
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Het bedrijf bedient circa 2,8 miljoen huishoudens, 1,9 miljoen breedband internetklanten, 2,3 miljoen afnemers van digitale televisie en 1,6 miljoen telefoonabonnees. Ook bedient Ziggo de klein- en grootzakelijke markt met zaken als telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing