Hoofdredacteur Ackermans na conflict weg bij HDC
- Media
- 10 dec 2013 @ 10:18
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 10 dec 2013 @ 10:18
- Redactie Media
Mike Ackermans vertrekt per 1 januari als hoofdredacteur van HDC Media. Hij is in conflict gekomen met de HDC-directie en moederbedrijf TMG over zijn positie in een nieuw te vormen directie.
Het vertrek van Ackermans is gisteren bekendgemaakt aan het personeel en via een bericht op de websites van HDC Media.
‘Het afgelopen (half) jaar is er tussen de hoofdredacteur en directie een verschil van inzicht ontstaan over de aansturing en de structuur van onze organisatie', zo citeert Villamedia.nl de intern verstuurde verklaring. 'Dit geschil heeft zich verdiept nadat de raad van bestuur de discussie over de omvang en samenstelling van de directie is begonnen.'
Inmiddels heeft HDC Media 'een definitieve keuze gemaakt voor een vierhoofdige directie' en is na veelvuldig overleg tussen de raad van bestuur, directie en hoofdredacteur gebleken dat de verschillen van inzicht 'onoverbrugbaar' zijn. 'Op grond hiervan zijn de partijen tot de slotsom gekomen dat beëindiging van de samenwerking tussen TMG/HDC Media en Mike Ackermans de beste oplossing is.’
Ackermans was als hoofdredacteur verantwoordelijk voor de HDC-kranten Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander. ‘Alle betrokken partijen betreuren deze ontwikkeling ten zeerste’, aldus de uitgeverij.
'Mediaprofessor' Piet Bakker schreef inmiddels een open sollicitatie op de vacante functie.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- dagbladen
- De Gooi- en Eemlander
- conflict
- Noordhollands Dagblad
- vertrek
- Leidsch Dagblad
- HDC
- Mike Ackermans
- TMG
- hoofdredacteur
- Haarlems Dagblad
- krant
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing