Universal Music contentpartner van KPN

Universal Music contentpartner van KPN
  • Media
  • 18 dec 2013 @ 13:23
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipDoelgroep

Universal Music gaat nauw samenwerken met KPN. Aansluitend op de samenwerking tussen KPN en Spotify is Universal Music Group & Brands de komende twee jaar de contentpartner van KPN om consumenten te activeren.

KPN-klanten met bepaalde abonnementen krijgen gratis een Spotify Premium abonnement. Om deze samenwerking verder te stimuleren is KPN met Universal Music Group & Brands een partnership aangegaan, bestaande uit een online muziekplatform en een pakket aan events. Het muziekplatform is onderdeel van KPNvandaag.nl. Dit platform zal de KPN Spotify bundel promoten aan de hand van muziekadvies en zal de KPN consument tevens toegang bieden tot exclusieve evenementen en meet & greets met artiesten.

Thierry van Engelen van Universal Music: 'De afgelopen jaren heeft KPN met verschillende campagnes Nederland al geïnformeerd over de samenwerking met Spotify. Met onze partnership kan KPN nu op een nieuwe manier gaan communiceren, veel meer vanuit de muziek en de artiesten. Wij helpen KPN graag bij het doorontwikkelen van hun Spotify bundels, want het is onze taak om ervoor te zorgen dat de muziekconsument van zijn of haar favoriete muziek kan genieten waar en wanneer zij dat wil.'

Coen Olde Olthof van KPN: 'Door de samenwerking met Universal Music kunnen we onze klanten nog beter laten zien dat KPN meer extra’s oplevert, zoals Spotify Premium. Met de muziek en de artiesten van Universal Music versterken we de muziekbeleving rondom Spotify en dat slaat aan bij onze klanten.'

Naast het muziekplatform biedt Universal Music verschillende events aan KPN. Zo was KPN eind oktober exclusieve brand partner van de album release party van Ilse DeLange, gaven zij een 4G Speeddate weg met The Opposites en gaf Hi een speciale Meet & Greet met Will.i.am in Londen weg. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken