Audax stapt in e-commerce met Mooinietduur.nl

Audax stapt in e-commerce met Mooinietduur.nl
  • Media
  • 29 jan 2014 @ 09:22
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceOnlineMultichannel

Audax Publishing stapt in e-commerce met Mooinietduur.nl, het eerste online platform in Nederland dat zich volledig richt op budgetmode voor vrouwen. Alle kledingstukken die op Mooinietduur.nl worden aangeboden kosten maximaal 100 euro. Nog aantrekkelijker is dat de site ook complete outfits aanbiedt onder dat bedrag.

Mooinietduur.nl wordt gemaakt in nauwe samenwerking met de redactie van het tijdschrift Vriendin. De mode-items uit Vriendin zijn direct online te bestellen via de site, waarmee Mooinietduur.nl inspeelt op de behoefte van de lezeres die regelmatig online kleding koopt en zo eenvoudig toegang heeft tot de in het blad getoonde mode.

Als e-commerce platform biedt Mooinietduur.nl toegang tot ongeveer 300.000 fashion items, accessoires, lingerie en schoenen. Er wordt op affiliate-basis samengewerkt met grote leveranciers als Zalando, C&A en Otto. Mooinietduur.nl ontvangt een percentage van de omzet van ieder verkocht item. Daarnaast heeft de website inkomsten uit advertenties.

Mooinietduur.nl is het eerste grootschalige e-commerce platform van Audax. De naam en techniek kunnen op een later moment eenvoudig worden gebruikt voor doorontwikkeling naar andere branches dan mode, zoals bijvoorbeeld wonen.

De samenwerking op het gebied van online en offline tussen redactie, commercie en techniek is een poging van Audax om meer aan crossmediale kruisbestuiving te doen. De uitgeverij zoekt daarnaast actief de samenwerking met andere partijen voor het verder ontwikkelen van de ambities in e-commerce. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken