Libelle; al tachtig jaar veertig

Libelle; al tachtig jaar veertig
  • Media
  • 3 jan 2014 @ 15:35
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Door iedereen gekend, door velen geliefd, door enkelen benijd: in 2014 worden Brigitte Bardot, Sophia Loren en Libelle 80 jaar. Het verschil tussen de filmactrices en het mediamerk? Libelle is in 80 jaar tijd geen dag ouder geworden.

Eigentijds als altijd, maar actiever en energieker dan ooit, trapt Libelle deze week haar jubileumjaar af. Niet alleen met elke week een feestje – dat is namelijk al jaren Libelle’s motto – maar met veel verschillende hoogtepunten, nieuwe initiatieven en acties. 

ELKE WEEK 2,1 MILJOEN LEZERS

Al 80 jaar lang 40 zijn, daar moet je veel voor doen. De grootste verandering in 80 jaar? Hoofdredacteur Franska Stuy: ‘Libelle was voorheen meer VOOR de lezers en anno 2014 is Libelle veel meer VAN de lezers. Omdat we niet alleen een tijdschrift zijn, is het ook makkelijker geworden om ècht contact te hebben. We ontmoeten onze lezers op de Libelle Zomerweek, bij Libelle Nieuwscafé, de Libelle Academy en natuurlijk hebben we dagelijks online contact, met name via social media. Maar zelfs in het blad zijn we zo interactief mogelijk. Als we de inhoud bedenken en terwijl we het maken, betrekken we onze lezers op allerlei manieren bij wat we doen. Soms vragen we zelfs vlak voordat het blad naar de drukker gaat nog hun input via Twitter of Facebook, zodat we dat er nog in kunnen zetten. Door al die jaren heen is de band met onze lezers enorm sterk geworden. Er wordt wel gezegd dat tijdschriften steeds kleiner worden. Ons bereik is juist groter geworden, door alle dingen die Libelle erbij is gaan doen. Alleen al via het weekblad bereiken we minimaal 2,1 miljoen mensen. ELKE week.’ 

ELKE WEEK ANDERS

Al 80 jaar 40, menig vrouw zou niets liever willen. Hoe doe je dat? Hoofdredacteur Franska Stuy: “Als je eigentijds wil zijn, zijn er eigenlijk maar twee dingen die je moet doen: constant je ogen en oren openhouden. En constant veranderen. Vergelijk het met een facelift: als je de boel laat versloffen en dan in een keer alles strak laat trekken, is dat zelden een verbetering. Dingen veranderen en regelmatig nieuwe dingen uitproberen als onderdeel van je lifestyle: dat is het geheim van onze eeuwige jeugd. 

Een van de meest tastbare bewijzen van haar verander-DNA is dat Libelle elke week een andere vormgeving en een andere sfeer heeft. Niet alleen is dat fijn en verrassend voor de lezers (en de makers), bijkomend voordeel is dat iedere titel die Libelle probeert na te maken - en dat waren er vele in de afgelopen 8 decennia – per definitie achter de feiten aanloopt. 

MEET MRS. MAGAZINE IN LIBELLE NR. 3

Vanaf Libelle nummer 3 staat het AL 80 JAAR 40 vignet op de cover. In nr. 3 - vanaf 10 januari verkrijgbaar - kunnen we kennismaken met Mrs. Magazine. Een Libelle-lady waar we dit jaar op diverse fronten nog van gaan horen, met name rond de èchte verjaardag van Libelle in april.

www.libelle.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken